خطر غرق شدگی/در تاسیسات آبی شنا نکنید
خطر غرق شدگی/در تاسیسات آبی شنا نکنید

ندای استان:این شرکت در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق مورد اشاره هیچ گونه مسئولیتی به عهده نخواهد داشت.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در اطلاعیه‌ای درباره خطر غرق شدگی بر اثر شنا کردن در تاسیسات آبی استان، به ویژه شبکه‌های آبیاری و زهکشی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: همه ساله با شروع فصل گرما برخی از شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های مکرر، برای شنا به دریاچه سد رئیسعلی دلواری، کانال‌های آبیاری و زهکشی و همچنین بند‌های انحرافی و … می‌روند که این سهل انگاری‌ها موجب بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با نصب تابلو‌ها و بنر‌های هشدار دهنده در اطراف سد و تاسیسات آبی، اطلاع رسانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، درج آگهی در مطبوعات ملی و محلی و همچنین اطلاع رسانی از طریق پایگاه‌های خبری و فضای مجازی تلاش کرده به مردم اطلاع رسانی کند تا از وقوع حوادث تلخ جلوگیری شود.

در اطلاعیه این شرکت آمده، تاسیسات آبی و محل‌های اشاره شده، فقط برای آبرسانی طراحی شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست و خطر غرق شدن در آن‌ها وجود دارد؛ همچنین این تاسیسات حریم قانونی دارند، بنابراین ورود به حریم این مناطق و شنا در آن‌ها ممنوع است.

به شهروندان، ساکنان و مسافران توصیه شده، به علائم هشدار دهنده و تذکرهای اعلام شده توجه کنند تا حوادث تلخ و جبران ناپذیر رخ ندهد.

در اطلاعیه روابط عمومی شرکت آب سهامی منطقه‌ای بوشهر تاکید شده این شرکت در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق مورد اشاره هیچ گونه مسئولیتی به عهده نخواهد داشت.

به گزارش ندای استان، از اول سال جاری تاکنون ۲۱ مورد غرق شدگی در آب‌های این استان گزارش شده است که در این حوادث ۱۰ تن جان باخته و ۱۱ نفر نیز مصدوم شده‌اند.