خرید اسکله شناور/افزایش ۲۹۴ درصدی صادرات از بندر گناوه
خرید اسکله شناور/افزایش ۲۹۴ درصدی صادرات از بندر گناوه

ندای استان:بهادری گفت: لایروبی کانال ورودی گناوه تا دوماه اینده انجام می‌شود و عمق این کانال از سه و نیم متر به چهار متر افزایش می‌یابد.

به گزارش ندای استان، داوود بهادری ابتدا بندر گناوه را معرفی کرد و گفت: اسکله بندر گناوه در سال ۱۳۶۹ شروع به ساخت نموده و در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسیده است. طول اسکله ۲۷۰ متر میباشد که ۴۰ متر آن اسکله مسافری است.

وی افزود: طول کانال دسترسی تقریبا ۳کیلومتر و مساحت اراضی پسکرانه ۳۸ هکتار و مساحت انبار‌های سرپوشیده ۵هزار و۸۸۷ مترمربع و مساحت انبار‌های روباز ۳۵هزار و ۵۳۵ متر مربع است؛ لذا بندر گناوه از نظر پس کرانه و انبار فضا به اندازه کافی دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی گناوه گفت: از وظایف اصلی سازمان بنادر تخلیه بارگیری است که در سه ماهه اول ۹۸، مجموع تخلیه بارگیری بندر گناوه ۴۵هزار ۷۰۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش داشته است. اما صادرات سه ماهه اول ۹۸ در این بندر ۲هزار و ۶۵۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹۴ درصد افزایش داشته است.

بهادری گفت: لایروبی کانال ورودی گناوه تا دوماه اینده انجام می‌شود و عمق این کانال از سه و نیم متر به چهار متر افزایش می‌یابد.

وی گفت: ظرفیت خور گناوه ۳۰۰ موتور لنج است که گناوه با دارابودن ۶۰۰ موتور لنج مشکلاتی در بحث تردد وجود دارد که با لایروبی این کانال این مشکل برطرف می‌شود؛ و در حال حاضر ۴۲۰ موتور لنج در گناوه فعال و به کار دریانوردی مشغول هستند.

مدیر بنادر و دریانوردی گناوه گفت: یکی از مواردی که ایمنی موتور لنج‌ها را به خطر انداخته وجود ۸۰ موتور لنج غیر فعال و نیمه مغروقی است که در سدد هستیم آن‌ها را از خور خارج کنیم تا مشکل تردد شناور‌ها حل شود.

بهادری افزود: در بحث گردشکری امسال با خرید یک اسکله شناور به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان که دو سکوی پهلو گیری دارد میتواند ایمنی گردشگران دریایی را ارتقاء ببخشد که تا دو الی سه ماه آینده وراد گناوه و در مکان مورد نظر نصب می‌شود.

وی گفت: در بحث جابجایی مسافر به جزیره خارگ و گردشگری در سه ماهه امسال بالغ بر ۲۷ هزار نفر جابجایی داشته ایم که نسبت به مشابه پارسال ۸% کاهش داشته ایم که یکی از عوامل اصلی آن شرایط جوی در سه ماه اول سال بوده است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان