مشارکت ۸۰ درصدی بوشهری‌ها در بسیج ملی کنترل فشارخون
مشارکت ۸۰ درصدی بوشهری‌ها در بسیج ملی کنترل فشارخون

ندای استان:دکتر کشمیری گفت: از ابتدای اجرای طرح بسیج کنترل فشارخون تاکنون ۲۶ میلیون نفر فشارخون خود را سراسر کشور اندازه‌گیری و ثبت کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: جمعیت بالای ۳۰ سال در استان بوشهر بیش از ۵۰۰ هزار نفر است و از این تعداد جمعیت هدف بالای ۳۰ سال ما در بسیج ملی کنترل فشارخون ۲۵۰ هزار نفر بوده است که خوشبختانه بیش از ۳۹۴ هزار نفر یعنی حدود ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان بوشهر در این طرح مشارکت کرده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از ۲۷ اردیبهشت‌ماه در استان بوشهر باهدف ارتقای آگاهی عمومی، اطلاع‌رسانی و حساس سازی در سطح جامعه آغاز شد.
وی بابیان اینکه امروز بیش‌ترین میزان مرگ‌ومیر را بیماری‌های غیر واگیر یا مزمن تشکیل می‌دهند و این بیماری‌ها ریشه در سبک زندگی و نحوه رفتار و تغذیه و عادات انسان دارند تصریح کرد: هرساله عوامل این بیماری‌ها و سبک زندگی و شیوه‌های خطرزا برای زندگی بررسی می‌شود تا وضعیت استان بوشهر با سایر نقاط کشور موردبررسی قرار گیرد.
دکتر کشمیری بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح بسیج کنترل فشارخون تاکنون ۲۶ میلیون نفر فشارخون خود را در مراکز درمانی، بهداشتی، خانه‌های بهداشت و مراکز سیار سراسر کشور اندازه‌گیری و ثبت کرده‌اند.

نخستین گام برای درمان فشارخون بالا اصلاح سبک زندگی است

وی تصریح کرد: کم‌تحرکی و پشت‌میزنشینی، پیشینه خانوادگی ابتلا به این بیماری‌ها، اضافه‌وزن، رژیم غذایی ناسالم و درست نخوردن، داشتن دیابت و خوردن بیش‌ازاندازه نمک جزو عوامل زمینه‌ساز به فشارخون بالاست و نخستین قدم برای درمان آن اصلاح سبک زندگی است.
دکتر کشمیری بیان کرد: با کم کردن وزن از طریق کم خوردن و فعالیت بیشتر و رژیم غذایی مناسب و همچنین با ترک مصرف دخانیات، الکل و قلیان و کاهش استرس‌ها و افزایش آرامش جسم و جان قدم‌های خوبی در کاهش فشارخون بالا برداشته می‌شود.