مشکلات بازاریان بومی گناوه برای انتقال کالا از دبی به این بندر
مشکلات بازاریان بومی گناوه برای انتقال کالا از دبی به این بندر

ندای استان: مغازه داران بومی گناوه که از امیر نشین دبی کالا خرید کرده اند به علت کمبود شناورهای باری در کشور امارات و افزایش نرخ کرایه شناورها برای انتقال کالاهای وارداتی به بازار این بندر با مشکل روبرو شده اند.

به گزارش ندای استان،رئیس اتحادیه لنج داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: در گران شدن هزینه حمل کالا دلایل دیگری نظیر افزایش هزینه‌ها در سفرهای دریایی، نرخ سوخت، دستمزد ملوان، کارگر و وانت بارها نیز دخیل است.

سید علی موسوی گمارانی افزود: با توجه به نگرانی بازاریان گناوه از افزایش نرخ حمل کالا توسط لنج داران چندین جلسه با این قشر در شهرستان برگزار شد و آنان قول دادند که کالاهای بازاریان منطقه خود را جابه جا و از تحویل کالاهای تاجران غیربومی بجد امتناع کنند.

وی تاکید کرد: لنج داران شهرستان گناوه باید کالاهای بازاریان بومی خود را در هنگام سفرهای دریایی به امیرنشین دبی تحویل گرفته و به این بندر حمل کنند.

موسوی گمارانی اظهار داشت: تعاونی لنج داران در مورد نرخ کرایه حمل کالا هیچ دخالتی نداشته و به صورت توافقی بین آنان و واردکنندگان کالا متناسب با عرضه و تقاضا صورت گرفته است.

مدیرعامل تعاونی لنج داران گناوه گفت: بازاریان گناوه برای ساماندهی و جلوگیری ازافزایش نرخ کرایه کالاها و تمایل لنجداران به حمل خریدهای افراد غیر بومی باید اتحادیه صنفی قوی تشکیل دهند.

وی افزود: با توجه به مسئولیتی که دارم موظف هستم از موکلان خود در تعاونی لنج داران به نحو شایسته دفاع کنم اما در جلساتی که حضور یافتم تنها مشکلات و گلایه‌های بازاریان را مطرح و از آنان حمایت کردم.

ایرنا نوشت،رئیس اتحادیه لنج داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: برای حل مشکل و شبهات بوجود آمده نیازمند مشارکت و همکاری و همدلی بازاریان است و باید در این زمینه اهتمام جدی ورزند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع و دارای بیش از ۸۰۰ فروند شناور باری فعال است که در امر حمل کالا از کشورهای همسایه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی به کشور ایران مبادرت می‌کنند.