کشف حدود ۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گمرک بوشهر
کشف حدود ۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گمرک بوشهر

ندای استان:با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(ع) حدود ۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت کوره پیش از خروج از کشور در گمرک بوشهر کشف و توقیف شد.

به گزارش ندای استان، روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان بوشهر اعلام کرد: این سوخت قاچاق که حدود ۷ میلیون لیتر است با عنوان هیدروکربن سنگین اظهار شده و قرار بود از طریق گمرک بوشهر به یکی از کشورهای همسایه ارسال شود که با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(ع) محموله‌ها توقیف و در آزمایش‌های فنی مشخص شد سوخت‌ها یارانه‌ای از نوع نفت کوره و قاچاق است.

در این گزارش آمده است: این محموله بزرگ حدود هفت میلیون لیتر نفت کوره بود که قاچاقچیان قصد داشتند با عنوان هیدرو کربن سنگین آن را از کشور خارج کنند که در گمرک بوشهر کشف و توقیف شد.

براساس این گزارش، ۲ شرکت نفتی در بوشهر در محموله هایی جداگانه مقدار ۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۶۱ لیتر نفت کوره را در یک مرحله و مقدار سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۰۴ لیتر دیگر در مرحله ای دیگر بعد از تخلیه در مخازن استیجاری به وسیله تانکر به مخازن کشتی با اظهار هیدروکربن سنگین منتقل کرده بودند.

این گزارش می افزاید: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله ها را به یکی از کشورهای همسایه ارسال کنند که با اقدام به موقع و انجام آزمایش های فنی و مشخص شدن اینکه مشمول سوخت یارانه ای شده و قاچاق محسوب می شود محموله ها توقیف شدند.