صدور کارت شناسایی برای ۶۲ درصد اهداکنندگان مستمر خون در بوشهر
صدور کارت شناسایی برای ۶۲ درصد اهداکنندگان مستمر خون در بوشهر

ندای استان: مسئول دفتر جذب و آموزش اهداکنندگان انتقال خون استان بوشهر گفت: ۶۲ درصد از افرادی که بیش از سه بار سابقه اهدای خون دارند، کارت شناسایی اهداکننده مستمر دریافت کرده اند.

به گزارش ندای استان،لیلا حیاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه ماه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۷۷۳ نفر به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد هفت هزار و ۶۳۸ نفر معادل ۷۰ درصد شرایط اهدا خون داشتند.

وی اظهار داشت: افرادی که بیش از یک سال از آخرین مراجعه آنها به انتقال خون گذشته باشد در گروه افراد باسابقه و کسانی که به صورت مستمر سالی دو بار خون اهدا می‌کنند در گروه افراد مستمر قرار می‌گیرند.

حیاتی ادامه داد: ۷۵ درصد از مراجعان اهدا کننده مستمر هستند.

وی تاکید کرد: کارت شناسایی اهداکنندگان مستمر خون برای افرادی صادر می‌شود که به صورت منظم و بیش از سه بار سابقه اهدای خون آنها در سیستم انتقال خون ثبت شده باشد.

حیاتی بیان کرد: برای افرادی که سه تا ۱۲ بار مراجعه کرده‌اند کارت سفید، افرادی که ۱۲ الی ۲۵ بار مراجعه داشته‌اند کارت سبز، افرادی که ۲۵ الی ۵۰ بار اقدام به اهدای خون کنند کارت قرمز، افرادی که سابقه ۵۰ الی ۱۰۰ بار مراجعه دارند کارت نقره‌ای و افرادی که سابقه بیش از ۱۰۰ بار مراجعه دارند کارت طلایی شناسایی صادر می‌شود.

مسئول دفتر جذب و آموزش اهداکنندگان انتقال خون استان بوشهر گفت: فرد با مراجعه به سازمان انتقال خون در هر شهر و استانی می‌تواند کارت شناسایی اهدا خون را ارائه دهد و به عنوان اهدا کننده مستمر شناخته شود.

حیاتی اظهار داشت: در صورت سابقه بیش از سه بار اهدای خون افراد با ارائه عکس و کارت شناسایی می‌توانند نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

وی افزود: مراجعه کنندگانی که برای اولین بار قصد اهدای خون دارند ابتدا معاینه می‌شوند و سپس با مشاوره و ارائه بروشور راهنمای شرایط عمومی انتقال خون را دریافت می‌کنند.

حیاتی ادامه داد: تنها افراد ۱۸ تا ۶۵ سال امکان اهدای خون دارند.