آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان مطهری بوشهر
آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان مطهری بوشهر

ندای استان: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری بوشهر روز سه شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان شهری آغاز شد.

به گزارش ندای استان،شهردار بوشهر در آیین آغاز پروژه یاد شده در گفت و گو با ایرنا گفت: این تقاطع بعد از تقاطع میدان آزادی به عنوان دومین تقاطع غیر همسطح شهر بوشهر است که مدت ۱۸ ماه اجرایی می شود.

سید نور الدین امیری افزود: اعتبار این پروژه ۳۲۴ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال و شامل ۸۴۳ متر پل است.

وی ادامه داد: این تقاطع به عنوان یکی از پروژه های شاخص شهرداری بوشهر در سال جاری است که با هدف بهبود سیستم حمل و نقل و کاستن از حجم ترافیک درون شهری اجرا می شود.

امیری یادآور شد: تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری یک پل میدان است که زیر آن میدان و بالای آن روگذر است و این موضوع باعث می شود تا گسستی در روابط اجتماعی و فرهنگی شهروندان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: شهرداری بندر بوشهر به فاز مطالعاتی این پروژه اهتمام ویژه داشته و در این ارتباط و به منظور مشکل ساز نشدن تاسیسات شهری در زیر میدان، اسکن زیر زمینی آن نیز تهیه شده است.

امیری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: سامانه کنترل سرعت در گذر امام علی (ع) و خیابان ساحلی شهر بوشهر فعال شده است.

وی افزود: در زمان حاضر تکنولوژی درهمه شهرهای پیشرفته دنیا برای کنترل ترافیک بکارگیری می شود که فعال سازی سامانه کنترل سرعت محورهای یاد شده نیز در این ارتباط اجرایی شده است.