درآمد گمرک گناوه ۴۷ درصد افزایش داشته است
درآمد گمرک گناوه ۴۷ درصد افزایش داشته است

ندای استان:مدیر کل گمرک شهرستان گناوه گفت: درآمد گمرک این شهرستان در سه ماه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،محسن خرم رخ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود : در سه ماهه اول امسال  از طریق گمرک گناوه در ۲۱ فقره اظهار نامه ۸۴۶ تن کالا به ارزش تقریبی ۹۱۰هزار دلار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۹۰۷ و از نظر دلاری ۶۵۴ درصد افزایش نشان ‌می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیشترین واردات امسال لوازم یدکی ماشین , لوازم خرازی و لاستیک کامیون بوده است .

مدیرکل گمرک شهرستان گناوه بیان کرد : در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از نظر ورود و خروج لنج ها ورودی گمرک گناوه ۳۰ درصد و خروجی آن ۲۶ درصد کاهش داشت .

خرم رخ افزود : امسال گمرک گناوه درآمدی بالغ بر ۳۳۷ میلیارد ریال داشته است که نسبت به مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش را نشان ‌می‌دهد.

وی ادامه داد : در حال حاضر ۱۴ پست تخلیه و بارگری در اسکله گناوه در حال تخلیه و بارگیری هستند که رضایت مندی لنج داران را در پی داشته است.

مدیرکل گمرک شرستان گناوه عنوان کرد: تنها مشکل لنج داران اکنون شیوه سنتی تخلیه کردن لنج ها است که با توجه به گرمای شدید روند تخلیه توسط کارگران به کندی انجام ‌می‌گیرد.