معاون استاندار:مجرمان کودک‌آزاری شناسایی و مورد برخورد جدی قضایی قرار می‌گیرند
معاون استاندار:مجرمان کودک‌آزاری شناسایی و مورد برخورد جدی قضایی قرار می‌گیرند

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه پدیده کودک آزاری در بوشهر از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در استان بوشهر به رغم تمامی تمهیدات امنیتی و اینکه بوشهر جزو یکی از امن ترین استان های کشور است، پدیده زشت کودک آزاری اتفاق افتاده و خبر آن منتشر شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از ایسنا، مجید خورشیدی در نشست طرح توانمندی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با تاکید بر اهمیت این جلسه گفت: اگر همه دستگاه های حمایتی اعم از استانداری و سایر دستگاه ها وظایف خود را به نحو صد درصد انجام دهند، -که البته این نافی تلاش دستگاه ها نیست- پدری به دلیل اعتیاد از پشتیبانی خانواده اش محروم نمی شود تا مادری که علی القاعده سرپرست خانوار شده، نتواند از کودک خود پشتیبانی کند و در نتیجه کودک در جامعه ای رها شود که حتی در بهترین شرایط هم می تواند ناسالم باشد.

جامعه به کنترل اجتماعی حساس باشد

وی با بیان اینکه حتی در جوامع توسعه یافته نیز کودک نباید در جامعه رها شود، تاکید کرد: به هر حال این کودک رها می شود و متاسفانه در این مسئله مشکل تنها کسانی نیستند که این کودک را مورد آزار و اذیت قرار داده اند بلکه به عقیده من مشکل افرادی است که اطلاع داشته اند و گناه آنها بزرگ تر است.

معاون سیاسی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: خواهش من از همه عزیزان این است که جامعه به کنترل اجتماعی حساس باشد، اگر در جایی ایراد، انحراف و یا مشکلی هست حتما حساس باشید.

خورشیدی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی و ملی است و در کنار آن نیز اولین وظیفه شهروند کنترل اجتماعی است. متاسفانه چنین پدیده ای علی الظاهر ادامه داشته و عده ای دیده اند و سکوت کرده اند و من از شهروند بسیار مسئولی که خیلی شرافتمندانه موضوع را اطلاع داده است تشکر می کنم. احسنت باید گفت به شهروندانی چنین که این مسئله را دیده و شرافتمندانه با آن برخورد کرده اند.

وی اظهار کرد: از مسئولیت های اجتماعی خود غافل نشویم، چرا که پلیس، دستگاه های اجرایی و قانون نمی تواند در همه جا حضور داشته باشد.

شناسایی مجرمان و برخورد جدی قضایی و انتظامی 

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: در جوامع توسعه یافته دستگاه های اجرای قانون نظم را برقرار نمی کنند بلکه در این جوامع کنترل اجتماعی کارکرد خود را انجام می دهد. اگر من در یک کشتی باشم و شروع به سوراخ کردن آن نمایم، این کاپیتان کشتی نیست که به من تذکر می دهد بلکه تک تک سرنشینانی که در آن کشتی سوار هستند به من تذکر می دهند و به این ترتیب جامعه می تواند امنیت و آرامش خود را حفظ کند.

مجید خورشیدی تصریح کرد: به عنوان مسئولان امنیتی استان از لحظه ای که مطلع شدیم اقدامات لازم را انجام داده و در شورای تامین استان نیز مطرح شده است. دادستان محترم فعالانه در موضوع حاضر شده و من به جامعه قول می دهم اتفاقی که خواهد افتاد سبب عبرت همه کسانی خواهد شد که خدایی نکرده از وظیفه اجتماعی خود تخطی کرده اند.

وی افزود: در مورد مجازات مجرم یا مجرمان که حتما شناسایی خواهند شد، و مورد برخورد جدی قضایی و انتظامی قرار خواهند گرفت.