بندر بوشهر مهیای فعال سازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر شد
بندر بوشهر مهیای فعال سازی خط کشتیرانی بوشهر- قطر شد

ندای استان:مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با عزم جدی و همکاری مسئولان استان این اداره کل با تمام ظرفیت مهیای فعال سازی خط کشتیرانی بوشهر – قطر شد.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمند زاده روز دوشنبه در آیین بازدید آیت الله  صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و مهندس زرین فر معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری بوشهر  از کشتی گراند فری افزود: کشتی گراند فری به عنوان شناور مسافری باری مسیر بوشهر – قطر هفته گذشته در اسکله شماره ۳ بندر بوشهر پهلو گرفته است.
وی بیان کرد: این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و یکهزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد.
ارجمند زاده ادامه داد: این کشتی در مرحله نخست خدمات خود را در زمینه حمل بار آغاز و سپس با فراهم شدن ظرفیت مسافری در بوشهر – قطر اقدام به جابجایی مسافر خواهد کرد.
وی افزود: براساس پیش بینی صورت گرفته کشتی گراند فری در طول هفته ۲ بار در مسیر بوشهر-  قطر در زمینه حمل بار و مسافر خدمات دهی خواهد داشت.
ارجمندزاده افزود: با افزایش روز افزون مبادلات تجاری ایران و قطر بویژه از سوی بنادر بوشهر بعنوان نزدیک ترین بنادر ایرانی به کشور قطر فعال شدن کشتی گراند فری نوید بخش توسعه بیش از پیش تجارت دریایی این دو کشور است.
وی اظهار داشت: بالا بودن قیمت حمل و نقل هوایی از جمله دلایلی است که می تواند به گسترش حمل و نقل دریایی بوشهر- قطر کمک کند.
ارجمند زاده افزود: با فعال شدن خط کشتیرانی بوشهر – قطر علاوه بر بعد رونق تجاری از لحاظ گردشگری نیز می توان افق روشنی برای استان بوشهر ترسیم و از آن برای رونق فعالیت های این حوزه در بوشهر استفاده کرد.
وی گفت: در این زمینه از چندی پیش که این کشتی برای ظرفیت سنجی و پهلوگیری وارد  بندر بوشهر شد با عزم جدی مسوولان استان بوشهر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری سایر دستگاه های ذیربط تمام شرایط مورد نظر پیش بینی و راهکارهای لازم برای آغاز فعالیت کشتی گراند فری در مسیر بوشهر- قطر فراهم شد.