روزانه ۴۰ لیتر بیشتر آب توسط گناوه ای ها مصرف می شود
روزانه ۴۰ لیتر بیشتر آب توسط گناوه ای ها مصرف می شود

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت:مصرف آب روزانه برای هر نفر در شهرستان گناوه ۵۰ لیتر بیشتر از سهمیه تعیین شده است.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه پور در جلسه بررسی مشکلات آب گناوه و دیلم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،افزود: خدمت رسانی و تامین آب مردم وظیفه اصلی ما است، ولی مردم هم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی بیان کرد: در گناوه تنها منبع تامین آب سد کوثر است و روزانه به ازای هر نفر ۲۳۰ لیتر آب سهمیه در نظر گرفته شده در صورتی که در مصرف آب بیش از ۲۷۰ لیتر برای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: آبیاری فضای سبز با آب شرب یکی از مشکلات اصلی کم آبی در شهرستان گناوه و حتی استان است,باغ‌هایی که در اطراف گناوه و دیلم به وجود آمده اند مصرف آب زیادی دارند که باید توسط مسئولین مدیریت شوند.

حمزه پور عنوان کرد: از شورای شهر گناوه می‌خواهیم که در قبض‌های آب تبصره را اعمال کنند تا با استفاده از درآمد آن بتوانیم لوله‌های فرسوده را نوسازی کنیم و تلفات آب کمتری داشه باشیم.

وی گفت: آگاه سازی مردم می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف آب داشته باشد و باید فرهنگ استفاده از آب در بین مردم نهادینه شود.

مدیر کل اب و فاضلاب استان بوشهر از مردم خواست برای تامین آب خود از مخازن استفاده کنند و افزود: برای اینکه در ساعاتی از روز یا شب دچار مشکل کم آبی نشوند درون منازل خود زمانی که فشار آب بالا است آب ذخیره سازی کنند و از این طریق کمتر با قطعی آب مواجع شوند.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز در این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: روستا‌ها نیز با مشکلات آب دسته و پنجه نرم می‌کنند وما  سعی در رفع این مشکل داریم.

روح اله طاهریان پور بیان کرد: برای اینکه بتوانیم تعادل مصرف آب را در روستا‌ها برقرار کنیم نیاز است کنتور‌هایی در ورودی آب روستا‌ها نصب شود تا میزان مصرف آب هر روستا مشخص و تعادل برقرار شود.

وی ادامه داد: اگر در روستایی بیش از حد مجاز آب مصرف شود یا میزان آب ورودی را کم می‌کنیم یا در مواقع لزوم قطع می‌کنیم تا به دیگر روستا‌ها که مصرف کمتری داشته اند آب برسد.

مدیرکل اب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: تاکنون عملیات نوسازی لوله در چندین روستا شهرستان گناوه انجام شده است و دیگر روستا‌ها نیز در حال انجام است تا از هدر رفت آب صرفه جویی شود.

طاهریان پور تاکید کرد: اگرعملیات نوسازی شبکه در تمام روستا‌ها انجام شود مقدار قابل توجهی آب صرفه جویی می‌شود.