گرما و کمبود تاکسی شهروندان بوشهری را کلافه کرده است
گرما و کمبود تاکسی شهروندان بوشهری را کلافه کرده است

ندای استان: عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: فرسوده بودن ناوگان تاکسیرانی و کمبود آن در مرکز این استان باعث شده تا شهروندان برای گرفتن تاکسی باید ساعت ها در کنار خیابان بمانند که این مشکل بخصوص در تابستان و گرمای بالای ۴۰درجه هوا همراه با رطوبت بوشهری ها را کلافه کرده است

به گزارش ندای استان،طاهره شمشیری روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر گفت: حضور پرشمار مسافرکش های شخصی در بوشهر، فعالیت ضعیف تاکسی ها و ضعف نظارت سازمان حمل و نقل باعث نارضایتی شهروندان شده است.

وی گفت: این مهم منجر به آسیب های اجتماعی بویژه بانوان شده که برخی از روزها گزارش های ناخوشایندی ناشی نیز پیرامون آن شنیده می شود.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر یادآورشد: این شورا پارسال ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت برای هر کدام از راننده های فعال تاکسی جهت نوسازی ناوگان اختصاص داد ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان برای استفاده از خدمات حمل و نقل درون شهری ناوگان تاکسیرانی شهر بوشهر باید تقویت شود.

شمشیری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت: شهرداری درآمدهای خود از محل کمیسیون ماده های ۱۰۰ و ۷۷ که مربوط به مطالباتش از مردم و دستگاههای اجرایی است را به صورت جدی پیگیری کند.

وی افزود: در این زمینه برخی از دستگاه ها پس از محکومیت فرجه ۱۸ ماهه دریافت کردند ولی با این وجود هنوز به پرداخت عوارض خود اقدام نکردند.

شهردار بوشهر نیز گفت: درخواست رانندگان بوشهری خرید خودور تیبا برای بکارگیری در ناوگان تاکسیرانی بود که پلس راهور با این درخواست مخالفت کرده است.

سید نورالدین امیری افزود: پس از طی فرایند و توافق با بانک عامل پرداخت تسهیلات قیمت خودرو جهش نجومی داشت که این افزایش قیمت منجر به محقق نشدن خرید تاکسی شد.

وی افزود: در این زمینه رانندگان تاکسی درخواست جدیدی مبنی بر ارائه نیمی از این تسهیلات برای تعمیر و نوسازی تاکسی ها را ارائه کردند.

امیری افزود: اکنون پیگیری برای اختصاص نیمی از ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پیش بینی شده شورا برای هر کدام از رانندگان تاکسی های فعال جهت تعمیر و نوسازی تاکسی ها در حال انجام است.