نجفی:ایران جوان وضعیت خوبی ندارد/شاهین بازیکن خارجی می‌گیرد
نجفی:ایران جوان وضعیت خوبی ندارد/شاهین بازیکن خارجی می‌گیرد

ندای استان:رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر از تلاش شاهین بوشهر برای جذب سه بازیکن خارجی خبر داد و گفت: وضعیت تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر نگران‌کننده است.

به گزارش ندای استان، محمد نجفی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال استان بوشهر در لیگ برتر فوتبال و لیگ دسته اول نمایندگانی دارد که این تعداد تیم بیانگر بزرگی فوتبال استان است.

وی به معیارهای اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال به هیئت فوتبال بوشهر برای میزبانی مسابقات لیگ برتر اشاره کرد و افزود: ورزشگاه شهید مهدوی به استانداردهای اعلام شده از سوی فدراسیون برای میزبانی نزدیک‌تر است.

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر از تجهیز ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر به عنوان ورزشگاه دوم خبر داد و اضافه کرد: مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در این زمینه پیگیری‌هایی را داشته و مصوباتی را از تهران بابت بودجه لازمه کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز نامه قرعه کشی و شروع لیگ برتر را دریافت نکردیم خاطرنشان کرد: تیم فوتبال شاهین یک اردو در شهر بروجرد خواهد داشت و حدود ۱۲ بازیکن را تمدید قرارداد کرده است.

نجفی با بیان اینکه نامه وزارت کشور در مورد شاهین هنوز نرسیده و باید با تدبیر بهتری این قضیه را پیگیری می‌کردیم ادامه داد: شاهین در صدد جذب سه بازیکن از خارج کشور است.

۶۰ مدرسه فوتبال در استان داریم

وی با بیان اینکه تیم بانوان را با چنگ دندان در لیگ برتر نگه داشته ایم گفت: بازی آخر این تیم این هفته در شهید بهشتی تشریفاتی است. از بانوان دعوت می کنم برای حمایت به ورزشگاه بیایند و تاکید دارم ورود اقایان ممنوع است.

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر اظهار داشت: این تیم به نام پارس جنوبی است ولی صفر تا صد این تیم با هیئت فوتبال است و سال آینده توان تیم داری در این حوزه را بدون کمک مسئولین ارشد استانی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ مدرسه فوتبال در سطح استان داریم و از خانواده ها در خواست دارم به مجوز مدارس توجه کنند و ما هم یک هیئت پنج نفره برای بازرسی از مدارس استان در نظر گرفتیم.

نجفی تصریح کرد: آکادمی هیئت فوتبال را برای کشف استعدادهای برتر فوتبال استان تشکیل دادیم و ابراهیم شریفی که رئیس دپارتمان استعداد یابی استان است را به عنوان رئیس این آکادمی منصوب و آکادمی در دو بخش A و B فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه پایه تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم را در لیگ برتر امید، کارگر بنه گز را در لیگ یک امید، شاهین را در لیگ برتر جوانان، پارس را در لیگ یک جوانان، شاهین، امید گناوه و پارس برازجان را در لیگ قهرمانی نوجوانان و استقلال بوشهر را در لیگ قهرمانی نونهالان در سطح کشور داریم.

ایجاد سامانه الکترونیک

نجفی گفت: در راستای هم گامی با دولت الکترونیک در صددیم همه امور دستی و فیزیکی هیئت را الکترونیکی کنیم. سامانه جامع راه‌انداری شده و اتوماسیون هیئت شهرستان‌ها نیز در همین راستا راه اندازی شده است. همه نقل و انتقالات و صدور مجوزها این روزها از طریق اتوماسیون انجام می‌گیرد.

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر اظهار داشت: از یکی از استان‌های هیات بزرگ کشور برای کاندیداتوری ریاست هیئت فوتبال دعوت داشتم که قطعاً در خدمت مردم دلنشین استان بوشهر خواهم ماند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت ایرانجوان بوشهر، تاکید کرد: از مسئولان در خواست دارم کمک کنند و به بحث ایرانجوان ورود کنند. در هفته جاری برای پیگیری وضعیت ایرانجوان به تهران خواهم رفت شاید این تیم جایگزین استقلال اهواز شود ولی قطعی نیست.

وضعیت خوب داوران

نجفی گفت: در مورد پرسپولیس گناوه جا دارد از نماینده استان در مجلس که سال پیش در کنار این تیم بودند تشکر کنم. امسال هم امیدواریم ایشان یار همه تیم‌ها خصوصاً پرسپولیس گناوه باشند. این تیم هم باید وضعیتش مشخص و روشن شود.

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر ادامه داد: در مورد سپاهان خورموج هم در سفر به تهران پیگیری خواهم کرد و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال را به عنوان رئیس شورای راهبردی فوتسال استان در کنار خودمان داریم. فوتسال را برای نوجوانان و نونهالان رایگان کردیم تا بتوانیم در این رشته هم مثل فوتبال به جایگاه‌های کشوری دست پیدا کنیم.

نجفی بیان کرد: اخیراً تست داوری را داشتیم و داوران ما در کشور جایگاه خوبی دارند. قضاوت دربی را برای زاهدی فر کم می‌بینم و انشاءالله ایشان را در بازی های آسیایی خواهیم دید.

 

منبع:مهر