ندای استان:نائب رییس کمیته یوگا استان بوشهر اظهار کرد: واژه Yoga در اصل از واژهٔ «یوج» (Yuj) در زبان سانسکریت که به معنی یکپارچه‌سازی و یگانگی آمده‌ است، گرفته شده و به معنی اتحاد بین تن و روان، و نیروهای مثبت و منفی وجود انسان است.

به گزارش ندای استان به نقل از ایسنا، امید کازرونیان با بیان اینکه یوگا دارای ابعاد فلسفی و در عین حال کاربردی می‌باشد، گفت: ورزش یوگا از تنفس کنترل شده به عنوان راهی برای ادغام ذهن، بدن، روح استفاده می شود.

وی افزود: به گفته کارشناسان این ورزش، فلسفه یوگا با روح درونی انسان، گیتی و چگونگی ارتباط و پیوستگی این دو سروکار دارد.

کازرونیان عنوان کرد: تمرینات یوگا می‌تواند روح انسان را تقویت و آن را به آفریننده جهان هستی نزدیکتر کند، تا بدین صورت انسان از لحاظ روحی، درک بیشتری نسبت به خود و خدای خود داشته باشد.

نائب رییس کمیته یوگا استان بوشهر در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار ایسنا هدف از برگزاری این برنامه را ترویج یوگا و معرفی آن به مردم دانست و تاکید کرد: تاثیرات ورزش یوگا بر روی مردم و ایجاد همدلی و هماهنگی بین افراد گروه اهمیت بالایی دارد.

یک ورزش آرام و مفید برای جسم و ذهن

وی در پاسخ به اینکه چطور وارد این عرصه شده است، بیان کرد: من به دنبال ورزشی بودم که علاوه بر جسم برای ذهن نیز مفید باشد، علاوه بر این ورزشی را می خواستم که آرام باشد و برای تمرکز موثر باشد؛ تمام رده های سنی و بدون تجهیزات خاصی می توانند به راحتی ورزش یوگا را انجام دهند.

امید کازرونیان با اشاره به نکاتی از یوگا خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد افراد می توانند حرکات یوگا را انجام دهند چرا که تنوع حرکاتی بسیار زیادی دارد و همچنین محدودیت حرکتی ندارد.

آیا یوگا فکر کردن است؟

نائب رییس کمیته یوگا استان بوشهر خاطرنشان کرد: ما در یوگا تمرینات بدنی را انجام می دهیم و این حرکات نیاز به تمرکز دارند یعنی شما برای حرکت هر عضو نیاز به تمرکز دارید، لذا یوگا سبب بالا رفتن تمرکز شما خواهد شد.

وی تصریح کرد: یوگا تعریفی از یک گروه محدود از تمرینات یا یک حالت معین نیست، بلکه بیشتر اشاره به مجموعه‌ای از فنون، و احوال باطنی و در واقع یک سیر و سلوک کامل دارد.

کازرونیان عنوان کرد: یوگا شاید نتواند شخصیت فرد را تغییر دهد اما صبر افراد را بیشتر می کند.

نائب رییس کمیته یوگا استان بوشهر یادآور شد: یوگا فواید و ویژگی‌های گسترده‌ای دارد و اگر این ورزش به‌طور مرتب و از سنین پایین (کودکی) آغاز و پیگیری شود، فواید آن چند برابر خواهد شد.

کاهش روند پیری و استرس با ورزش یوگا

به گزارش ایسنا، از جمله فواید یوگا می توان به تقویت در دقت و تمرکز، تقویت تفکر و روشن بینی و امیدواری، تقویت قدرت تخیل و خلاقیت، تقویت اعتماد به نفس و مثبت گرایی، تقویت قابلیت هماهنگی ذهنی با فیزیکی بدن (کنترل بهتر بدنی)، تقویت اعتقاد (اعتقاد به خالق هستی با برانگیختن قدرت اندیشه و آرامش) و کند شدن روند پیری و کاهش استرس اشاره کرد.

گفتنی است همایش استانی یوگا، به مناسبت روز جهانی یوگا در سالن امام خمینی(ره) برازجان برگزار شد. در این همایش، حرکات یوگا جهت آشنایی بیشتر با این ورزش انجام شده و با پخش موسیقی بسیار زیبا و دلنشین خاتمه یافت.