کنگان رتبه نخست در حوزه پیشگیری
کنگان رتبه نخست در حوزه پیشگیری

ندای استان:رئیس دادگستری شهرستان کنگان امنیت این شهرستان را مطلوب دانست و گفت: کنگان رتبه اول پیشگیری از جرم در استان بوشهر است.

به گزارش ندای استان، کیامرث شفیعی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصتی مغتنم جهت آگاهی از حقوق زندگی هر انسان است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت خاطرنشان کرد: امنیت مقوله چند جانبه و نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط است. شهرستان کنگان به موجب عملکرد قانونی، در مبحث امنیت خبری و فضای مجازی وضعیت مطلوبی دارد.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان افزود: ۱۱ قاضی در سطح شهرستان در حال خدمت هستند و شش شورای حل اختلاف در کنگان، بنک و سیراف در حال فعالیت بسیار خوبی هستند. ایجاد دادگاه در بخش سیراف ضروری است.

شفیعی در ادامه در راستای بیان عملکرد حوزه دادگستری کنگان به خبرنگار مهر گفت: پرونده‌های ورودی شورای حل اختلاف سال گذشته دو هزار و ۸۵۰ فقره بود و خروجی آن دو هزار و ۹۷۰ پرونده است.

وی تاکید کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌های دادگاه کنگان توسط هر قاضی هزار و ۸۰۰ پرونده در سال است.

شفیعی با اشاره به وضعیت فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و پیشگیری بیان کرد: شهرستان کنگان در دو سال پیاپی رتبه اول استان را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم کسب کرد.