۲ پرونده مضاربه صوری در بوشهر/محکومیت قائدی به یک سال زندان
۲ پرونده مضاربه صوری در بوشهر/محکومیت قائدی به یک سال زندان

ندای استان: دادستان استان بوشهر گفت: از ۲ پرونده مضاربه صوری در مجموع با پنج هزار و ۴۰۰ شاکی در این استان یکی منتهی به صدور رای شده و در مرحله اجراست و دیگری در مرحله دادرسی قرار دارد.

به گزارش ندای استان،علی حسن پور روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: پرونده اول با یکهزارو ۴۰۰ شاکی با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال و حکم صادر شد که پس از اعتراض در مرحله تجدید نظر قطعیت پیدا کرد و پرونده به دادسرا برای اجرای حکم بازگشته و در شعبه اول اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب در مرحله اجراست.

وی بیان کرد: حکم متهم این پرونده محکومیت به استرداد اموال، حبس و جزای نقدی است که در زمان حاضر اموال و املاک در مرحله ارزیابی و کارشناسی قرار دارد.

حسن پور گفت: کل بدهی متهم این پرونده ۴۰۰ میلیارد ریال است که در ۲ مرحله ۴۰ درصد این بدهی پرداخت شده است.

دادستان استان بوشهر افزود: یکی دیگر از پرونده‌های مضاربه صوری استان بوشهر با چهار هزار نفر شاکی و یک هزار میلیارد ریال بدهی است که اقدامات مربوط به حسابرسی‌ها و استعلام‌های لازم انجام و جلب دادرسی و کیفر خواست پرونده صادر و پرونده در شعبه دادگاه انقلاب بوشهر در مرحله دادرسی قرار دارد.

وی یادآور شد: در این پرونده نیز تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد مطالبات افراد پرداخت شده است.

دادستان بوشهر در باره نصب تصویرهایی در سطح شهر بوشهر گفت: به عنوان مدعی العموم در این بخش ورود شد و گردش کار از ضابطان گرفته و پرونده‌ای در شعبه هفتم بازپرسی تشکیل شد و در مرحله انجام تحقیقات احضاریه‌هایی صادر و برای افراد ارسال شده است که پرونده طبق روند قانونی در دادسراست.

وی در باره پرونده سرقت از خط انتقال فرآورده‌های نفتی در بوشهر گفت: این پرونده در شعبه دوم بازپرسی تشکیل، تحقیقات انجام و سارق شناسایی، جلب، دادرسی و کیفر خواست صادر و در یکی از شعبه‌های دادگاه کیفری در مرحله دادگاه در دست رسیدگی است.

دادستان بوشهر در مورد پرونده مهدی قائدی گفت: حکم این پرونده صادر و مشخص شده یک سال حبس و پرداخت دیه به اولیای دم و کسانی که در خودرو مصدوم شدند است که یک سال حبس به جزای نقدی تبدیل و ۲۰۰ ساعت آموزش به نونهالان است که به حکم اعتراض شده و در شرف ارسال به مرحله تجدید نظر است.

حسن پور در باره پرونده قصور پزشکی و مرگ یکی از شهروندان گفت: پرونده تشکیل استعلام‌های لازم و نظریه پزشکی قانونی واصل شد و مورد اعتراض اولیای دم قرار گرفت.

وی ادامه داد: براین اساس برای اینکه حقی از اولیای دم ضایع نشود پرونده به کمیسیون پزشکی در یکی از استان‌ها ارسال شد که منتظر نظریه آن کمیسیون هستیم تا تصمیم گیری شود.

دادستان بوشهر گفت: سرقت و مواد مخدر بیشترین جرایم در سطح استان به شمار می‌رود ولی از لحاظ تعداد زندانیان به لحاظ میزان مجازات‌هایی که افراد باید متحمل شوند بیشترین جرایم مربوط به مواد مخدر است.