نوبت بندی آب در شهر گناوه وجود ندارد
نوبت بندی آب در شهر گناوه وجود ندارد

ندای استان:مدیرآب و فاضلاب شهرستان گناوه گفت: به علت افت فشار در شبکه آبرسانی، برخی نقاط از جمله روستای مال‌قائد و نقاط آخر شبکه با مشکل رو به رو شده‌اند.

به گزارش ندای استان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مختاری افزود: با توجه به آب توزیع شده و استقرار پمپ‌ها، در ساعت معینی آب وارد مخازن ذخیره می‌شود که از صبح تا ظهر فشار آب در شبکه با افت شدیدمواجه است، ولی از بعدازظهر تا آخر شب با تمام توان به شبکه شهر آب توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوبت بندی در توزیع آب شهر گناوه وجود ندارد، ادامه داد: به علت کاهش فشار آب، محلات و نقاط انتهای خط آبرسانی دچار مشکل هستند.

مدیرآب و فاضلاب شهرستان گناوه بیان کرد: برای حل مشکلات نقاط بحرانی در شهرستان گناوه نیاز به ایجاد ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب دست‌کم هزار متر مکعبی است.

مختاری از مشترکان ابتدای خط آبرسانی خواست با مصرف بهینه آب کمک کنند مشترکان انتهای خط آبرسانی هم بتوانند از آب بهره‌مند شوند.

وی، همچنین با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی گناوه افزود: طول شبکه آبرسانی شهر گناوه ۵۵۰ کیلومتر است که ۲۵ درصد آن فرسوده است و نیاز به اصلاح دارد که امسال اصلاح و توسعه ۱۰ کیلومتر شبکه آبرسانی گناوه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرآب و فاضلاب شهرستان گناوه اعتبار مورد نیاز اجرای طرح اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی گناوه را ۳۵ میلیارد ریال دانست.

مختاری به وضعیت آبرسانی بندرریگ هم اشاره کرد وگفت: در شبانه روز افزون بر ۱۶۰۰ متر مکعب آب وارد شبکه آبرسانی ریگ شده، میان دو هزار و۶۵۰ مشترک توزیع می‌شود اما به سبب فشار کم، برخی نقاط مرتفع دچار مشکل آبگیری هستند.

وی با تاکید بر شناسایی مکان‌هایی که دچار مشکل آب شبکه هستند، افزود: در این زمینه بازسازی حوضچه تقسیم آب در محلات بندر ریگ مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرآب و فاضلاب شهرستان گناوه با اشاره به آبرسانی سیار در بندر ریگ یادآور شد: تا حل شدن مشکل آبرسانی منازلی که در آبگیری با مشکل مواجه هستند می‌توانند با این اداره تماس بگیرند تا به صورت رایگان با تانکر آبرسانی آب آشامیدنی در اختیارشان قرار گیرد.

مختاری با اشاره به اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی بندرریگ افزود: برای حل مشکلات آبرسانی و کاهش هدررفت آب، نوسازی و توسعه دو کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر این شبکه در دستور کار قرار گرفته است.