خسارت میلیاردی به باشگاه قایقرانی در گناوه
خسارت میلیاردی به باشگاه قایقرانی در گناوه

ندای استان:رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: در جریان آتش سوزی پایان هفته گذشته در باشگاه قایقرانی گناوه و سوختن ۱۳ قایق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به این باشگاه خسارت وارد شد.

به گزارش ندای استان،مهدی زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به حادثه آتش سوزی در باشگاه قایقرانی گناوه و نابودی قایق های این باشگاه فعالیت قایقرانان این بندر متوقف نمی شود زیرا زمینه فعالیت آنها در بوشهر فراهم شده است.
وی اضافه کرد: تا زمان از سرگیری فعالیت باشگاه قایقرانی گناوه، هیات قایقرانی در بوشهر با تمامی امکانات همراه با خدمات اسکان پذیرای قایقرانان گناوه ای خواهد بود.
زارعی یادآور شد: در جریان حادثه آتش سوزی باشکاه قایقرانی ۱۳ قایق کایاک، تورینگ و رویینگ خریداری شده با کمک های مردمی طعمه حریق شد که علت وقوع حادثه نیز همچنان در دست بررسی است.
وی ادامه داد: با توجه به وقوع دومین آتش سوزی در باشگاه‌های قایقرانی استان بوشهر در چند سال اخیر از دستگاه‌های ذیربط همانند شهرداری، اداره بنادر و دریانوردی، منابع طبیعی و شرکت آب و منطقه‌ای انتظار است با ساز و کار مناسب زمینه احداث دیوار حفاظ و ساختمان برای باشگاه‌های قایقرانی جوار ساحل را فراهم کنند زیرا چنین سازه‌های تفریحی ورزشی و فارغ از هرگونه آسیب رسانی به ساحل است.
زارعی افزود: همچنین انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی برای خرید قایق های جدید نهایت همکاری را با این باشگاه داشته باشند.
وی گفت: قایقرانان مستعدی در شهرستان گناوه فعالیت دارند که وجود چنین استعدادهایی ایجاب می‌کند حمایت‌های ویژه ای از آنات صورت گیرد.
زارعی یادآور شد: در استان بوشهر ۱۵ باشگاه قایقرانی فعال است که از این شمار ۶ مرکز سهم مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان‌های ساحلی استان واقع است.