توقیف خودروهای شوتی در دستور کار نیروی انتظامی/ترخیص کانتینرهای رسوبی بنادر استان
توقیف خودروهای شوتی در دستور کار نیروی انتظامی/ترخیص کانتینرهای رسوبی بنادر استان

ندای استان:گراوند گفت:کانتینرهای رسوبی بنادر استان که تا اردیبهشت ماه امسال وارد شده‌اند بدون انتقال ارز و با ثبت سفارش ترخیص می‌شود.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با کالا و ارز استان بوشهر مبارزه با قاچاق را از اولویت‌های استان بوشهر دانست و با قدردانی از تلاش نیروهای عمل کننده اظهار داشت: برخورد قاطع با کالا و سوخت قاچاق و قاچاقچیان در اولویت برنامه‌ سازمان‌ها و نیروهای مرتبط قرار دارد.

وی برخورد با خودروهای شوتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: توقیف خودروهای شوتی که حامل کالای قاچاق هستند در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد چراکه این خودروها جان رانندگان و سرنشینان سایر خودروها در محورهای مواصلاتی به خطر انداخته‌اند.

استاندار بوشهر ۱۲ تیرماه سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در کنار مبارزه قاطع با قاچاق، باید برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای کاهش معضل قاچاق مورد توجه قرار داشته باشد.

وی با تاکید بر تشویق صاحبان خوش‌نام شناورهای باری در عرصه تجارت دریایی افزود: در کنار برخورد با قاچاقچیان، باید صاحبان شناورهای خوش نام در راستای ترویج معروف‌ها مورد تشویق و تجلیل قرار بگیرند.

گراوند با اشاره به مصوبه ترخیص کالای همراه ملوان تحت عنوان ته‌لنجی بیان کرد: در این خصوص ترخیص ۱۰۰ قلم کالا برای رونق فعالیت اقتصادی مرزنشینان و ساحل نشینان به ویژه ملوانان لنج‌های سنتی مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرایی شدن مصوبه  ترخیص ۱۰۰ قلم کالای ته‌لنجی از بنادر و گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در این راستا وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرایی شدن این مصوبه و بارگذاری سامانه آن دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع ترخیص کالاها و تجهیزات مجری طرح پرورش ماهی در قفس تصریح کرد: با توجه به تعیین سهمیه ارزی شرکت مجری پرورش ماهی در قفس، برای شتاب بخشی به اجرای این پروژه‌ لازم است هماهنگی و پیگیری دستگاه‌ها ذیربط انجام شود.

تسنیم نوشت،گراوند، برخورد قاطع با سوخت قاچاق را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحویل سوخت به شناورها بر اساس مقررات انجام شود و در تحویل سوخت به شناورها باید نظارت‌ها افزایش یابد.

وی، ساماندهی ثبت انبارها در سامانه تخصصی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از خرید کالای قاچاق در استان به ویژه محصولات غیربهداشتی باید اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه اقدام افزود: این کارگروه در راستای تسریع در ترخیص کالاها برای کمک به تولید و اقتصاد تشکیل می‌شود که حضور و شرکت مسئولان و مدیران دستگاه‌های ذیربط در آن ضروری است.

گراوند از تسریع ترخیص کانتینرهای رسوبی در بنادر استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی کانتینرهایی که تا اردیبهشت ماه وارد بندر شده‌اند بدون انتقال ارز و با ثبت سفارش ترخیص می‌شود.