جاده های مرگبار استان/سهم ۴۳ درصدی موتورسیکلت‌ها در تصادفات فوتی
جاده های مرگبار استان/سهم ۴۳ درصدی موتورسیکلت‌ها در تصادفات فوتی

کشکولی گفت: در بررسی محل وقوع تصادفات، خیابان های اصلی و بلوارها به دلیل سرعت بالا بیشترین کشته ها را در بر دارند، که بیانگر سرعت بالا و سبقت غیرمجاز در این نقاط می باشد.

به گزارش ندای استان،فرمانده پلیس راهور استان بوشهر گفت: در سه ماهه سال ۹۸ در استان بوشهر تعداد ۸۸ نفر فوت شده بر اثر تصادف داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، معادل ۴۲ درصد افزایش داشته است.
 سرهنگ قدرت‌الله کشکولی در نشست شورای ترافیک استان بوشهر بیان کرد: شاخص انتظار بر حسب کاهش تصادفات سال ۹۸، تعداد ۱۰ نفر در حوزه درون شهری و تعداد ۱۸ نفر در حوزه برون شهری جمعا ۲۸ نفر نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.
وی افزود: به این معنی که امسال نسبت به سال گذشته بایست ۲۸ نفر کاهش کشته شدگان بر اثر تصادف داشته باشیم اما متاسفانه در حوزه درون شهری آمار فوتی سال گذشته ۱۰ فقره و امسال (سه ماهه) ۱۹ فقره بوده است که شاهد افزایش ۹۰ درصدی هستیم.
فرمانده پلیس راهور استان بوشهر عنوان کرد: سال گذشته ۱۲ نفر متوفی بر اثر تصادف بوده و امسال ۲۱ نفر، یعنی معادل ۷۵ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد تصادفات جرحی در سال گذشته ۶۹۳ فقره بوده و در سال جاری ۷۴۲ فقره که نسبت به سال گذشته شاهد ۷ درصد افزایش بوده ایم.
سرهنگ کشکولی تصریح کرد: تعداد مجروحان تصادفات در سال گذشته ۸۶۸ نفر و در سه ماهه اول سال جاری ۹۱۳ نفر بوده است.
بیشترین سهم تصادفات فوتی حوزه شهری
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: وضعیت کشته های حوادث رانندگی درون شهری در سه ماهه اول سال جاری، ۹ نفر در صحنه معادل ۴۲ درصد، ۵ نفر در حین انتقال به مراکز درمانی و بیمارستان ها معادل ۲۴ درصد، در مراکز درمانی ۷ نفر معادل ۳۴ درصد بوده است.
وی ادامه داد: درصد عوامل شکل گیری یعنی علت تصادفات (شامل وسیله نقلیه راه و راننده)؛ موتورسیکلت ۹ نفر (۴۳ درصد)، عابر پیاده ۴ نفر (۱۵ درصد)، و سایر عوامل ۸ نفر (۳۸ درصد) بوده است.
فرمانده پلیس راهور استان بوشهر اظهار کرد: شایع ترین علت بروز تصادفات درون شهری تخطی از سرعت مطمئنه  یا سرعت غیرمجاز (۱۳ درصد)، تغییر مسیر ناگهانی (۱۴ درصد)، عدم توجه به جلو که خستگی و خواب آلودگی و صحبت کردن با تلفن همراه را نیز شامل می شود (۲۶ درصد) و رعایت حق تقدم عبور (۴۳ درصد) می باشد.
سرهنگ قدرت‌الله کشکولی بیان کرد: بیشترین سهم تصادفات فوتی حوزه شهری در سه ماهه اول سال جاری مربوط به شهرستان های بوشهر، گناوه و دشتی بوده است.
وی تاکید کرد: در بررسی محل وقوع تصادفات، خیابان های اصلی و بلوارها به دلیل سرعت بالا بیشترین کشته ها را در بر دارند، که بیانگر سرعت بالا و سبقت غیرمجاز در این نقاط می باشد.
فرمانده پلیس راهور استان بوشهر یادآور شد: در طی دو سال متوالی کارگروه استانی تشکیل داده‌ایم و در سراسر استان ۱۷۵ نقطه پرتصادف احصا شده و ۹۷ نقطه رفع خطر تاکنون و ۳۹ نقطه در حال رفع و ۷۸ نقطه رفع نشده و مصوب و همچنین ۷۸ نقطه آشکارسازی شده است.