نوبت بندی آب مناطق جنوبی بوشهر برداشته می شود
نوبت بندی آب مناطق جنوبی بوشهر برداشته می شود

ندای استان:استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی از جمله سدسازی، آب‌شیرین‌کن و حفر چاه‌های عمیق گفت: با تکمیل این پروژه‌ها مشکلات تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با بخشداران و معاونان فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر با تاکید بر این نکته که سران آمریکا با توطئه و دسیسه قصد دارند افکار عمومی مردم را فریب دهند اظهار داشت: آمریکا با القاء به جامعه جهانی که قصد مذاکره با ایران داریم، با بازی سیاسی قصد فریب افکار عمومی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند که باید روشنگری و تنویر افکار مردم در رابطه با دسیسه آمریکا در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی، بخشداران و فرمانداران را خط مقدم خدمتگذاری به جامعه دانست و افزود: نقش بخشداران و فرمانداران در ارائه خدمت به مردم بسیار مهم و در امیدواری جامعه اثرگذار است.

استاندار بوشهر قانون‌مداری، مشارکت حداکثری، بی‌طرفی همه ارکان برگزاری کننده انتخابات و بستر سازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات ضمن اینکه پیشتوانه قوی برای نظام محسوب می‌شود، زمینه ناکامی دشمن در تحقق اهداف را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی، با تاکید بر توجه به اشتغال‌زایی در روستاها بر اساس ظرفیت‌های روستایی تصریح کرد: تمام روستاهای استان بوشهر دارای ظرفیت‌های متعددی در عرصه تولید و اشتغال هستند که با شناسایی این ظرفیت‌ها باید زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی فراهم شود.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه  شهرها و روستاهای استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهم تولیدی و اشتغال‌زایی هستند خاطر نشان کرد: شیلات، دریا، کشاورزی، گردشگری و صنایع مختلف از جمله ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است که بر اساس این استعدادها زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

گراوند، توجه به رونق صنعت گردشگری را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظرفیت ایجاد صنعت گردشگری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر فراهم است که رونق این صنعت ضمن درآمدزایی و بدون آلودگی، برگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان مهیا می‌کند.

وی، اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط مختلف استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سد اخند برای تامین آب آشامیدنی روستاهای عسلویه اجرایی شده که همزمان با اجرای این پروژه خط انتقال آن عملیاتی می‌شود.

استاندار بوشهر از صدور مجوز ساخت طرح آب شیرین‌کن ۵ هزار مترمکعبی عسلویه خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل پروژه سد اخند و آب شیرین‌کن عسلویه مشکل بی‌‌آبی در شهر و روستاهای عسلویه برطرف می‌شود.

گراوند با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه ۱۰ هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن کنگان تصریح کرد: ظرفیت این پروژه ۲ هزار متر مکعب افزایش یافته و برای حل مشکل آب شهرستان دیر اقدامات لازم انجام شده است.

وی، حفر چاه در دشتستان را از دیگر پروژه‌های آبرسانی دانست و تصریح کرد: ۱۱ حلقه چاه آب در دشتستان برای تامین آب مورد نیاز برازجان حفر و تجهیز شده که در صورت نیاز وارد مدار شبکه آبرسانی می‌‌شود.

استاندار بوشهر، اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در سعدآباد و آب پخش را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در شهر دالکی نیز ضمن بازسازی شبکه آبرسانی اجرای آب شیرین‌کن در دستور کار قرار دارد.

گراوند کف شکنی چاه‌های دشتی را از دیگر برنامه‌ها برای حل مشکل آب شهرها و روستاهای دانست و خاطر نشان کرد: مجوز اجرای پروژه آب شیرین‌کن در ساحل دشتی برای آبرسانی به روستاها صادر شده است.

وی، با اشاره به اجرایی شدن پروژه آب‌شیرین‌کن تنگستان افزود: اجرای پروژه آب شیرین‌کن ۷۵۰۰ متر مکعبی ساحل تنگستان آغاز شده و برای تامین آب شهری تنگستان هم مجوز ۵ هزار متر مکعبی اخذ شده است.

استاندار بوشهر از قطع انشعابات آب باغ‌ ویلاهای روستاهای تنگستان خبر داد و بیان کرد: با قطع انشعاب آب بیش از ۳۰۰ باغ ویلا در تنگستان بخشی از مشکلات آبرسانی روستاها برطرف شده است.

گراوند با اشاره به خارج شدن مناطق جنوبی شهر بوشهر از نوبت‌بندی توزیع آب گفت: با تکمیل پروژه‌های در دست اقدام تا ۴ هفته دیگر نوبت بندی در توزیع آب در مناطق جنوبی شهر بوشهر برطرف می‌شود.

وی اجرای پروژه آب شیرین‌کن بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پروژه ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر اجرایی شده و این در حالی است که ظرفیت تولید آب از آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر افزایش یافته و تا ۲۰ هزار متر مکعب ارتقاء می‌یابد.

استاندار بوشهر، اجرای پروژه آب شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی برازجان را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: عملیات اجرای سد ارغون کلمه دشتستان اجرایی شده که همزمان خط انتقال آن نیز انجام می‌شود که با تکمیل این پروژه مشکل آب کلمه و روستاها تا ۲۰ سال آینده برطرف می‌شود.

گراوند با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی از جمله سدسازی، آب‌شیرین‌کن وحفرچاه‌های عمیق گفت: با تکمیل این پروژه‌ها مشکلات تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف می‌شود.