تعویض شناسنامه آسان شد
تعویض شناسنامه آسان شد

ندای استان:هم اکنون مدت زمان تعویض شناسنامه‌ها از زمان درخواست تا زمان تحویل بسته به شهرستان مورد تقاضا یک هفته تا ۱۵ روز طول می‌کشد.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار افزود: تعویض شناسنامه در گذشته فقط از طریق مراجعه صاحب شناسنامه به محل صدور آن یا درخواست از طریق پست امکان پذیر بود که با بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد، خدمات هویتی به صورت پایگاه محور به مردم ارائه می‌شود و افراد فارغ از محل صدور شناسنامه، با مراجعه به ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان محل سکونت، می‌توانند خدمات هویتی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون مدت زمان تعویض شناسنامه‌ها از زمان درخواست تا زمان تحویل بسته به شهرستان مورد تقاضا یک هفته تا ۱۵ روز طول می‌کشد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: صدور شناسنامه برای نوزادان در ادارات ثبت احوال استان بوشهر در کمتر از یک روز برای متقاضیان صادر و تحویل می‌شود.

پاسالار، دارا بودن روکش امنیتی، چاپ برجسته، حساسیت به مواد شیمیایی، اسکن شدن عکس به جای الصاق، دارا بودن نخ امنیتی و منقوش بودن به نشان جمهوری اسلامی ایران و عبارت ثبت احوال کشور و خلیج فارس را از ویژگی‌های شناسنامه مکانیزه عنوان کرد و گفت: ضریب امنیتی بالای شناسنامه‌ها و نبود امکان جعل آن، از مهمترین ویژگی شناسنامه‌های جدید است که در قطع گذرنامه است و استاندارد ملی دارد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که در گذشته در زمینه وجود غلط املایی در مندرجات شناسنامه وجود داشت در شناسنامه‌های رایانه‌ای جدید وجود ندارد و با توجه به ضریب امنیت بالای این شناسنامه‌ها تاکنون گزارشی مبنی بر جعل آن‌ها ارائه نشده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: صدور شناسنامه‌های مکانیزه از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت امسال، ۵۱۸ هزار و ۹۱۷ جلد شناسنامه رایانه‌ای جدید در استان بوشهر صادر و تحویل متقاضیان شده است.

پاسالار گفت: در دو ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۶۹ شناسنامه جدید صادر شده که از لحاظ فراوانی، شهرستان بوشهر با چهار هزار و ۶۰۰ جلد شناسنامه رتبه نخست را داشته است.