ثبت رکورد شناگر گناوه ای در کتاب گینس+عکس
ثبت رکورد شناگر گناوه ای در کتاب گینس+عکس

ندای استان:موسسه گینس رکورد “سبحان بحری” شناگر گناوه ای در زمینه حبس نفس وارونه در جهان به مدت ۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه را در کتاب خود ثبت کرد.

به گزارش ندای استان،در آیینی که روز چهارشنبه در فرمانداری گناوه برگزار شد از حکم موسسه گینس برای ثبت رکورد این شناگر با حضور مسئولان این شهرستان رونمایی شد.

فرماندار گناوه در این آیین گفت: حکم گینس برای این ورزشکار شهرستان گناوه که با همت و پشتکار خود به این موفقیت نائل شده مایه افتخار و مباهات برای ایران و بویژه این منطقه است.

سیدعلی پاک نژاد افزود: این شهرستان ورزشکاران مستعد و توانمندی همانند سبحان بحری دارد که در عرصه‌های جهانی و آسیایی افتخارات زیادی نصیب کشور کرده‌اند و باید بخوبی حمایت شوند.

وی اظهار داشت: توسعه ورزش‌های آبی در دستور کار قرار دارد و سرمایه گذارانی که در این عرصه آمادگی داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مشاور ثبت گینس رکورد ایرانیان گفت: بحری برای کسب رکورد خود در کتاب گینس چندین سال متحمل زحمات و مشقات زیادی شد و توانست با پشتکار و حمایت‌های پدر و مادرش رکورد جهان را جابه جا کند.

اشکان دشمن زیاری افزود: مجموعه مستندات رکورد این شناگر به دفتر گینس ارسال شد که پذیرش، تائید و ثبت جهانی شد.

دارنده رکورد حبس نفس وارونه جهان گفت: با تلاش و پشتکار وافر موفق شدم رکورد جهانی حبس نفس را بصورت وارونه ۱۱ ثانیه ارتقا بخشیده و در کتاب گینس به ثبت برسانم.

سبحان بحری افزود: رکورد قبلی این رشته مربوط به شناگری از کشور ایتالیا با ۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه بوده است.

وی اظهارداشت: از اینکه این رکورد جهانی را برای کشور و شهرم گناوه بدست آوردم خشحالم و امیدوارم در آینده به رکوردهای بیشتری نایل شوم.

بحری، از حمایت و پشتیبانی بانوی شناگر رکورد دار ایران در جهان “الهام سادات اصغری” در زمینه پرداخت هزینه های ثبت حکم گینس تقدیر کرد.

دارنده رکورد حبس نفس وارونه در جهان گفت: یکی از برنامه های آینده ام استفاده از تکنیک های حبس نفس به دیگران است تا ایران در غواصی به رکوردهای بیشتری در جهان نایل شود.