معاون استاندار:روی اراضی ساحلی دیر حساسیت داریم
معاون استاندار:روی اراضی ساحلی دیر حساسیت داریم

ندای استان: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر علت اصلی مشکل آب در استان را عدم پیش‌بینی مناسب دانست و گفت: گردشگری به یک گفتمان عمومی در استان بوشهر تبدیل شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، مهرداد ستوده ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دیر اظهار داشت: بی تردید رفع مشکلات جز با همگرایی همه افراد و نهادها حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که در بحث اشتغال و توسعه استان توانستیم به آن بپردازیم بحث گردشگری بود. پروژه توریستی بوشهر ۲۰۲۲ را با حضور وزیر کشور شروع کردیم که بتوانیم در یک دوره چهارساله همزمان با افتتاحیه جام جهانی قطر گردشگری داخلی و خارجی استان را با مرکزیت دیر پیوند دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: امروز بحث گردشگری به یک گفتمان عمومی در استان تبدیل شده است. زمان ماندن گردشگر و بحث توزیع سفر در نقاط مختلف استان از اتفاقات خوبی است که در حوزه گردشگری افتاده است.

روی اراضی ساحلی دیر حساسیت داریم

ستوده افزود: در حوزه معاونت عمرانی، ما روی اراضی ساحلی دیر حساسیت داریم. اعتقادمان این است که اگر قرار باشد صنعتی در ساحل ایجاد و شروع به فعالیت کند حداقل زمین به آن تعلق گیرد و اینکه ما را قانع سازد که در بحث اشتغال و درآمد پایدار شهرستان می‌تواند مؤثر باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر به مشکلات مطرح شده پرداخت و بیان داشت: مشکل اصلی آب در استان عدم پیش بینی و اقدام به موقع بود. فراموش کرده بودیم که ۹۰ درصد آب مصرفی استان از استان‌های همسایه تامی ن می‌شود. کم آبی در استان‌های همجوار و قطعی آب ما را آگاه ساخت.

وی با اشاره به اینکه هجمه‌هایی که به دولت هست منصفانه نیست گفت: قبل از این دولت دو مجوز ۱۰ هزار متر مکعبی برای آب شیرین کن در بوشهر و کنگان داشتیم که اقدام هم نشده بود. امروز بالای ۳۰ هزار متر مکعب آب در استان نمک زدایی و شیرین می‌شود و بالای ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از طریق آب شیرین کن مجوز گرفته شده است.

ستوده افزود: راه اندازی این تأسیسات با وجود تحریم‌ها و هزینه‌ها زمان‌بر است لذا چندین راه حل مقطعی را تا آن زمان پیش گرفته‌ایم. یکی از بزرگترین مشکلات در کمبود آب، مدیریت آب است که بخشی از آن برمی گردد به شبکه آب و بخشی هم به عدم الگوی صحیح مصرف. این مواردی است که ما تلاش می‌کنیم برطرف شود.

مشکلات راه و حمل و نقل در دیر

ستوده در ادامه با پذیرش وجود مشکلات راه و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان دیر اظهار داشت: بزرگراه بوشهر دیر اولین پروژه‌ای بود که در جلسه نهاد پیش از سفر رئیس جمهور به استان همه بر آن اتفاق نظر داشتند.

وی در ادامه خطاب به شوراها خاطر نشان کرد: در بحث تبصره ۳ انتظار ما از شوراها این است که با مدیران آب استان و شهرستان همکاری کنند. این مساله کمک به مردم خواهد بود، این تبلیغ کار شماست لذا همراه با مدیران آب حرکت کنید.

ستوده گفت: در بحث گردشگری ما در دیر برنامه داریم. توقع من از شهرداران این است که از الان به فکر باشند. درصددیم استان را جزو شبکه گردشگری کشور در بحث تبلیغ هم قرار دهیم. می‌شود کار کرد، در دیری که ساحلی است و بهترین اقلیم را دارد می‌توان در حوزه گردشگری درآمد پایدار ایجاد کرد.