هیچ سمن در انتظار ثبتی در استان بوشهر نداریم
هیچ سمن در انتظار ثبتی در استان بوشهر نداریم

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر هیچ سمن در انتظار ثبتی در استان بوشهر نداریم.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، مجید خورشیدی ظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان سمن‌های زیست‌محیطی استان بوشهر اظهار داشت: نامگذاری یک هفته به نام محیط زیست باعث می‌شود تا به سمت اهداف آن برویم و کمک کنیم که محیط زیست شرایط بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه جامعه ما در حوزه محیط زیست دغدغه‌مند است، تصریح کرد: مدیریت ارشد استان بوشهر تلاش داشته تا دغدغه‌مندی مردم استان بوشهر را درک کرده و در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌ها حمایت لازم را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: هیئت دولت در برگشت از سفر به استان بوشهر در اولین نشست خود یک مصوبه زیست محیطی داشته است و تشکیل کارگروه مرتبط با محیط زیست استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

ساماندهی پسماند در استان بوشهر

وی با اشاره به اینکه هم‌افزایی و انسجام زمینه‌ساز دستیابی به موفقیت و پیروزی خواهد بود افزود: تلاش داریم تا موضوع پسماند در استان بوشهر به صورت ویژه ساماندهی شود.

خورشیدی به برخی از عقب‌ماندگی‌ها در حوزه محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: توجه به حفظ محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ویژگی‌های خاصی است و همین خصوصیات باعث شده تا در زمینه مبارزه با ملخ‌ها نتوان به خوبی از سم‌پاشی هوایی استفاده کرد و سم‌پاشی به صورت زمینی انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خواستار همکاری همه سمن‌ها در پیشبرد اهداف شد و گفت: سمن‌ها می‌توانند اثرات بسیار زیادی داشته باشد.

افزایش چشمگیر سمن‌ها

وی بیان کرد: تا سال ۹۲ در استان بوشهر ۱۶ سمن مجوز فعالیت داشتند و ظرف شش سال شاهد فعالیت و ثبت ۲۲۰ سمن در سطح استان بوشهر هستیم و بیانگر نگاه ویژه دولت به موضوع سمن‌ها است و برای تقویت سمن‌ها تلاش ویژه‌ای خواهیم داشت.

خورشیدی با بیان اینکه سمن‌ها در استان بوشهر در سریع‌ترین زمان ممکن ثبت می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ سمن در انتظار ثبتی در استان بوشهر نداریم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ محیط زیستی به فرزندان به خوبی منتقل نشده است، تاکید کرد: باید تلاش شود تا این فرهنگ به خوبی منتقل شود و از کودکی آموزش محیط زیست و اهمیت آن در دستور کار قرار گیرد.