۵۲ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان گناوه اختصاص یافت
۵۲ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان گناوه اختصاص یافت

ندای استان:فرماندار گناوه گفت: امسال مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، سید علی پاک نژاد صبح سه‌شنبه در نشست کمیته برنامه ریزیشهرستان گناوه با تقدیر از تلاش و پیگیری‌های مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جذب اعتبارات استانی اظهار داشت: اعتبارات شهرستان گناوه در سال گذشته در جذب و تخصیص در سطح استان رقم قابل قبولی و بالایی بود که این اعتبارات با تلاش مسئولان استانی ممکن می‌شود.

وی بیان کرد: امسال اعتبارات اختصاص یافته برای شهرستان گناوه مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای است که از این مجموع ۴۶۰ میلیارد ریال در این جلسه بین دستگاه‌های اجرایی و مابقی آن بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده به موقع توزیع خواهد شد.

فرماندار گناوه گفت: این اعتبارات در فصول مختلف سال هزینه و برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی این شهرستان قرار می‌گیرد.

پاک نژاد تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرستان علاوه بر این اعتبارات مبلغ ۱۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص داده شده که این اعتبارات طی دو سال و به پروژه‌هایی دارای کد اختصاص می‌یابد.

فرماندار گناوه افزود: از عمده طرح‌های در نظر گرفته شده از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، طرح فاضلاب گناوه است که امید است با تخصیص این اعتبارات و طی دو سال بتوان مشکل فاضلاب گناوه را که از معضلات این شهر است رفع کرد.

وی پیرامون اعتبارات و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان گناوه بیان کرد: اولویت اصلی اعتبارات توزیع شده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان است و سعی ما بر آن است که اعتبارات به پروژه‌های نیمه تمامی اختصاص یابد که در هفته دولت یا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و باید همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در تحقق این هدف تلاش کنند.

فرماندار گناوه یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به جذب اعتبارات ملی از طریق ادارات کل اقدام کنند و این مورد با همراهی و همکاری مدیران کل در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

پاک نژاد خاطر نشان کرد: تسریع در مبادله موافقت نامه در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشد و اگر دستگاهی مبادله موافقت نامه تا پایان مهلت مقرر نداشته باشد بلافاصله اعتبار پروژه آن جابه جا می‌شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: هزینه کرد اعتباراتی که به شهرستان تخصیص داده شده در خود شهرستان باشد و مدیران کل استان اعتباراتی را که به دستگاه‌های مرتبط شهرستان اختصاص یافته تنها در همین منطقه توزیع کنند و مدیران اجرایی حتماً پیگیر این مورد باشند.

وی تصریح کرد: شهر گناوه از لحاظ مبلمان شهری عقب افتاده است و شهرداری اعتباراتی را که از محل‌های مختلف از جمله ارزش افزوده و اعتبارات در نظر گرفته برای شهرداری‌ها در اختیار گیرد صرف بهبود مبلمان شهری کند و به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پاک نژاد با اشاره به شروع فصل گرما و لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان گناوه ملزم به رعایت ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب و برق هستند و به صرف جویی در مصرف برق و آب در محیط کار و منزل اهتمام جدی ورزند و پیش‌قدم باشند تا الگویی برای سایر اقشار جامعه باشند.