حذف سریال کارت های ملی قدیمی از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور
حذف سریال کارت های ملی قدیمی از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار ساقط شد و افرادی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکردند برای دریافت خدمات از دستگاه های دولتی با مشکل روبرو می شوند.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از ابتدای اردیبهشت با اعلام سازمان ثبت احوال کشور سریال همه کارت های ملی قدیمی از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور حذف و افراد نمی‌توانند خدمات برخط دریافت کنند و ابتدا باید تقاضای کارت هوشمند ملی کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه با هماهنگی‌های انجام شده و صدور بخشنامه به دستگاه‌ها، مقرر شد افرادی که تقاضای دریافت کارت ملی هوشمند کرده اما مرحله تکمیل ثبت نام خود را انجام نداده اند می‌توانند با فیشی که در اختیار دارند برای امور اداری و بانکی خود مراجعه و استعلام برخط بگیرند.

پاسالار ادامه داد: استعلام‌ها و احراز هویت در ۲۰۰ هزار نقطه به صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بنابراین افرادی که ثبت نام خود را تکمیل کردند اما هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی خود نشده اند با ارائه شماره ملی می‌توانند احراز هویت خود را انجام دهند حتی با تغییر در نرم‌افزار امکان تطبیق چهره به چهره نیز در دستگاه‌های استعلام‌کننده فراهم شده است.

پاسالار اضافه کرد: افرادی که درخواست داده اند و رسید خود را گم کرده اند یا به هر نحو رسید خود را در اختیار ندارند می‌توانند با مراجعه به محل ثبت نام رسید المثنی بگیرند تا بتوانند احراز هویت خود را در دستگاه‌ها انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تا ۱۷ خرداد سال جاری، در استان بوشهر ۸۵.۷۴ درصد از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی تقاضا دادند و ۱۱۰ هزار و ۵۵۲ نفر هنوز برای دریافت کارت اقدامی نکرده اند این در حالی است که چهار هزارو ۶۸۲ کارت صادر شده و متقاضیان برای دریافت آن هنوز مراجعه نکرده اند.