اتوبوس سلامت برای کنترل سلامت شهروندان در بوشهر مستقر شد
اتوبوس سلامت برای کنترل سلامت شهروندان در بوشهر مستقر شد

خبر استان:یکی از برنامه‎‌های هفته سلامت در سال ۹۵ که با شعار “غلبه بر دیابت” از ۱ -۷ اردیبهشت آغاز شده استقرار اتوبوس سلامت در محلات مختلف بوشهر است.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر:هر ساله در این هفته چادرهایی برای کنترل وضعیت سلامت شهروندان در یکی از مناطق پر رفت‌وآمد شهر برپا می‌شد و به افرادی که مراجعه می‌کردند خدمات اولیه تشخیصی و مشاوره‌های لازم ارایه می‌شد اما در سال ۹۵ این خدمات با قدری تغییرات، در اتوبوس آمبولانس راه‌اندازی شد تا این خدمات را به محلات مختلف شهر ببرد.
یکی از مزایای این برنامه، در دسترس بودن بیشتر این خدمات توسط مردم است زیرا این اتوبوس در محلات مختلف شهر مستقر می‌شود و خدمات تشخیصی را ارایه می‌کند.
نکته قابل توجه در برنامه، عدم اطلاع افراد از وضعیت سلامتشان است و بسیاری از افرادی که در تست‌های انجام شده مبتلا به فشار خون و چاقی هستند از این مشکل خود بی اطلاع هستند و این می‌تواند به عنوان هشداری برای تمام شهروندان باشد که به صورت منظم وضعیت سلامت خود را بررسی کنند تا در صورت ابتلا به هر کدام از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و یا اضافه‌وزن، در کم‌ترین زمان آن را کنترل کنند.
عدم اطلاع از این بیماری‌ها و دیر مراجعه کردن به پزشک، گاهی اوقات منجر به ایجاد ضایعاتی مانند از کار افتادن کلیه ها، از بین رفتن توان بینایی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند که صدمات وارد شده قابل درمان نیست.
اتوبوس سلامت بر اساس جدول زیر در شهر بوشهر به ارایه خدمات تشخیصی رایگان می‌پردازد و از شهروندان عزیز دعوت می‌کنیم در این طرح شرکت نموده و وضعیت سلامت خود را مورد مراقبت قرار دهند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today