هشدار درباره سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی در استان بوشهر
هشدار درباره سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی در استان بوشهر

ندای استان:هواشناسی استان بوشهر نسبت‌به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای طی روز‌های آینده در استان هشدار داد.

به گزارش ندای استان،مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی که از دیروز وارد استان شده باعث بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای به همراه رعد و برق در برخی مناطق شد.

فرج‌الله شکوهی پور افزود: بررسی نقشه‌های  هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت این سامانه بارشی به تناوب طی امروز تا اوایل روز چهارشنبه در قالب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در سطح استان و بر روی دریا ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: طی عصر یک‌شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه به سبب تقویت و تشدید بارندگی‌ها، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای و همچنین نسبت‌به وقوع رعد و برق‌های شدید و وزش تندباد و در پی آن تلاطم شدید دریا هشدار داده می‌شود.

مدیر کل هوشناسی استان بوشهر ادامه داد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ضمن وزش باد شدید شمال غربی و تلاطم دریا، دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان طی ۲۴ ساعت آینده گفت: آسمان نیمه ابری تا تمام ابری در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

شکوهی‌پور افزود: جهت باد متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و به طور لحظه‌ای بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا بیشتر شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۸ تا ۳۸ به‌تدریج تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۵۰ سانتیمتر و از ظهر فردا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۲۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۵۰:۱۱ دقیقه، جزر دوم  دریا ساعت ۱۶:۱۳ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه خواهد بود.