چاپ ۵۰ عنوان کتاب ویژه کنگره شهدای استان
چاپ ۵۰ عنوان کتاب ویژه کنگره شهدای استان

ندای استان:فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: تا کنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب در کمیته تالیفات کنگره شهدا و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر تصویب شده و به مرحله چاپ رسیده است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، سردار علی رزمجو صبح شنبه در نشست هماهنگی یادواره سرداران و ۲۰۰ شهید شهرستان تنگستان اطهار داشت: هر جا فضای عطرآگین شهدا در فضای عمومی و فضای جغرافیای هر شهرستان طنین افکن شده به تمامی امور مردم برکت داده است.

وی افزود: تا زمانی که به دنبال احیای فرهنگ ایثار و فداکاری شهدا گام برداریم، نظام و انقلاب ما شکست ناپذیر است و هر زمان فاصله گرفتن دچار آسیب می شویم.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان تنگستان دارای یک پیشینه تاریخی ارزشمند و بین المللی است وبه گونه ای که نام تنگستان با مبارزه با استعمار پیر انگلیس عجین شده است.

رزمجو ادامه داد: با این حماسه تاریخی بزرگ در قالب یادواره شهدای تنگستان می‌توان شهدای دوران دفاع مقدس که از اقشار مختلف با سلایق متفاوت از دین و عزت و تمامیت ارضی کشور و دفاع کرده‌اند را زنجیروار به هم وصل کرد تا خاطره شهدای دفاع قدس از این شهرستان بیشتر در اذهان باقی بماند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: شهرستان تنگستان در افق‌های مختلف دارای پتانسیل‌های فراوانی در عرصه شهادت و ایثارگی است و می‌طلبد که اقدامات موثری در راستای حفظ آثار شهدا انجام دهد.

رزمجو یادآور شد: اجرای کنگره و یادواره‌های شهدا صرفا به انجام یک سری فضای کلیشه‌ای برنمی‌گردد بلکه به دنبال این هستیم که آثار ماندگاری خلق و به جامعه ارائه شود تا روح ایثارگری و فرهنگ شهادت در جامعه ماندگار باشد.

وی با اعلام این که ۲۱ کمیته برای برگزاری کنگره شهدا شکل گرفته است، اظهار داشت: یکی از مهمترین این کمیته‌ها، کمیته تالیف است که تا کنون بیش از ۵۰ کتاب به تصویب کمیته تالیفات رسیده و به مرحله چاپ رسیده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر عنوان کرد: یک قطره خون شهید هر شهرستان فدای جریانات سیاسی در قالب سخنران یادواره شهدا نمی‌کنیم و اجازه هم نمی‌دهیم که فردی در قالب سخنران به دنبال مطامع حزبی و گروهی و جناحی و انتخاباتی در این یادواره ها ورود کنند.