رتبه چهارم اشتغال دانش آموختگان دانشگاه خلیج فارس در بین دانشگاه‌های کشور
رتبه چهارم اشتغال دانش آموختگان دانشگاه خلیج فارس در بین دانشگاه‌های کشور

ندای استان:دانشگاه خلیج فارس بوشهر در زمینه اشتغال دانش آموختگان رتبه چهارم را در بین دانشگاه‌های مطرح کشور به دست آورد.

به گزارش ندای استان، دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد: در جدیدترین آمار طرح رصد اشتغال دانشگاه‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه خلیج فارس با ۵۸٪ در پایش آمار وزارت کار رتبه ۴ و براساس طرح پایش با ۶۰٪ اشتغال رتبه ۵ جایگاه ویژه‌ای را در اشتغال فارغ التحصیلان کسب کرد.

در این ارزیابی به ترتیب از دانشگاه‌های علم و صنعت، تهران، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین، یزد، صنعتی اصفهان، گلستان و بیرجند نیز نام برده شده است.

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های موفق وزارت علوم تحقیقات و فناوری، از جمله دانشگاه‌های جوان کشور است.

دانشگاه خلیج فارس رتبه هشت در قبولی کارشناسی ارشد در بین دانشگاه‌های مطرح کشور را دارد.

از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه می‌توان به حضور مدرسان آن در بین یک درصد برتر و موثر دانشگاه‌های جهان در سال‌های گذشته اشاره کرد.

این دانشگاه جوان‌ترین کادر هیات علمی را نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد.

دانشگاه خلیج فارس اکنون دارای ۲۵۹ عضو هیات علمی و بیش از هشت هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۹۱ کد رشته است.

ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری، مرکز رشد، تاسیس مجتمع فناوری، ایجاد برج فناوری، ایجاد اولین دانشکده کسب و کار و دانشکده هوشمند سازی در کشور، تاکید بر حوزه‌های مزیتی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، دریا، نخیلات، شیلات (پرورش ماهی، میگو و کشت جلبک)، کشاورزی (گیاهان دارویی) و ایجاد هسته‌های پژوهشی و گروه‌های علمی دانشجویی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه برای اشتغال زایی و توانمندسازی دانش آموختگان بوده است.