آنفلولانزا جان یک کودک گناوه‌ ای را گرفت
آنفلولانزا جان یک کودک گناوه‌ ای را گرفت

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: یک کودک ۴ ساله از این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری آنفلولانزا جان باخت

به گزارش ندای استان،محمد بازیاری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ابن کودک در یکی از بیمارستان‌های بوشهر بستری و  فوت کرده است.

وی گفت:  آنفلولانزا بیماری شایع در فصل پاییز است که در کشور هم اینک وجود و تعداد زیادی روزانه به پزشکان این شهرستان مراجعه و درمان می شوند.

بازیاری اظهارداشت: بر اساس آمار استخراج شده روزانه بالای ۱۰۰ نفر در این شهرستان به دلیل این بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: برخی افراد در برابر این بیماری مقاومت و دیر به مراکز درمانی مراجعه  و یا به توصیه پزشکان توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم آنفلولانزا را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند در حالی که آنفلولانزا بیماری ویروسی و واگیر است که می تواند در موارد شدید فرد را به کام مرگ بکشاند،

آنفلولانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

ویروس بیماری آنفلولانزای فوق حاد انسانی که از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود، باید از تماس دست با چشم و بینی خود خودداری شود.

آنفلولانزا در گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد.

ابتلا به آنفلولانزا در کودکان کوچکتر علاوه بر تهدید حیات، اثرات بسیار نامطلوبی بر رشد و تکامل آنان دارد.