وضعیت اشتغال استان خوب نیست/ تولید آب آشامیدنی از ۲ راکتور هسته‌‌ای ‌بوشهر
وضعیت اشتغال استان خوب نیست/ تولید آب آشامیدنی از ۲ راکتور هسته‌‌ای ‌بوشهر

ندای استان:آیت الله صفایی بوشهری گفت: حل مسئله آب آشامیدنی، اشتغال جوانان، توسعه بنادر و تسریع در خط ریلی را از مطالبات مهم مردم استان بوشهر است.

به گزارش ندای استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) به شخصیت پیامبر مهربانی‌ها محمد مصطفی(ص) پرداخت و اظهار داشت: ۱۷ ربیع‌الاول، سالگرد ولادت پیامبر اسلام  محمد مصطفی(ص)  است که پیام مهرورزی دین اسلام را در قالب رسالتی بزرگ بر جهانیان عرضه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر الگو گرفتن از شخصیت، اخلاق و منش پیامبر اسلام(ص) در تمام مراحل زندگی و جامعه خاطر نشان کرد: باید فضائل اخلاقی از پیامبر اسلام(ص) آموخت تا در زندگی و جامعه مشکلات برطرف شود چراکه استفاده از آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) جامعه را به کمال، سعادت و پیشرفت هدایت می‌کند.

امام جمعه بوشهر، توجه به کمک به همنوعان را از دیگر تاکیدات پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: خدمت به مردم و تحمل مشکلات و رفع گرفتاری‌ها تجلی رحمت در جامعه اسلامی است که باید از رسول خدا آموخت.

وی، با بیان اینکه در جامعه باید حافظ هویت دینی و ملی باشیم افزود: ایجاد اختلاف و تفرقه از اهداف دشمنان است ولی وقتی در جامعه اتحاد و وحدت حکم‌فرما باشد توطئه دشمنان نقش برآب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به اینکه دشمنان در پی آشوب در ایران هستند تاکید کرد: آنان در پی ایجاد جریاناتی هستند که آشوب در ایران را مانند سوریه، لبنان و عراق فراهم کنند که هوشیاری مسئولان و مردم در این رابطه امر مهم است.

امام جمعه بوشهر، به اتحاد در استان بوشهر پرداخت و با اشاره به اینکه این استان در اتحاد مسلمانان سرآمد ایران است تصریح کرد: استان بوشهر استانی وحدت‌بخش، ولایت‌مدار و منسجم است که این اتحاد از دیرباز در استان بوشهر وجود داشته است.

تسنیم نوشت،خطیب جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به اهمیت کتاب و مطالعه افزود: باید همه به عرصه کتاب و کتابداری توجه کنند چراکه فرهنگ مطالعه زمینه توسعه و پیشرفت جامعه و رسیدن انسان به کمال را فراهم می‌کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، توسعه و پیشرفت استان بوشهر را در ابعاد گوناگون مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در عرصه راه‌آهن، اشتغال جوانان و تامین آب شرب بارها تذکرات لازم ارائه شده که نیاز است مسئولان بالادستی برای تسریع این طرح‌ها به مسئولان استان بوشهر کمک کنند.

وی، با اشاره به اینکه پیشنهاد طرح راه آهن مرکز ایران به بوشهر داده‌ شده است افزود: در این زمینه تلاش‌های بسیاری شده و مسئولان هم زحمت کشیده‌اند ولی به نتیجه چندانی نرسیده است که باید تلاش مضاعف شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به ارائه طرح راه‌آهن خلیج فارس از چابهار «منطقه مکران»  تا بصره گفت: برای اجرای این طرح پیشنهاد شد که  این خط ریلی از مکران تا بصره ادامه یابد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: این خط ریلی از بصره به عراق و سوریه وصل می‌شود که این طرح اکنون تصویب شده ولی انتهای این خط ریلی، از بوشهر عبور نمی‌کند و تا ماهشهر ختم می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر پیگیری مسئولان برای اتصال خط آهن یاد شده به بوشهر گفت: مسئولان تلاش کنند که اگر این خط آهن که به عراق و سوریه وصل می‌شود، از ماهشهر به بوشهر ـ عسلویه و منطقه مکران متصل شود بسیار در توسعه استان بوشهر موثر است و از آن طرف خط آهن بوشهر – فارس و  اتصال به دیگر استان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه بوشهر، به وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: با توجه به اجرای ۲ راکتور اتمی در بوشهر و با مذاکراتی که با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شده، اعلام تولید آب آشامیدنی از ۲ راکتور هسته‌‌ای در حال ساخت در بوشهر به ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب آب شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با تاکید بر تلاش مسئولان و انعقاد قراردادهای لازم برای تولید آب از ۲ راکتور اتمی بوشهر گفت: باید مسئولان برای حل مشکلات آب آشامیدنی استان بوشهر از این راکتورها طراح‌های لازم ارائه و قراردادهای مورد نیاز را منعقد کنند چراکه برای تحقق این مهم مقام معظم رهبری هم تاکید کرده‌اند.

وی، با اشاره به بروز مشکلات آب آشامیدنی در برخی نقاط استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده برخی نقاط استان بوشهر به ویژه شهرها و روستاهای خط ساحلی، از کمبود آب آشامیدنی به شدت در عذاب هستند چون این مناطق در انتهای خط آبرسانی قرار دارند و فشار کم آب مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، حل مسئله آب آشامیدنی، اشتغال جوانان، توسعه بنادر و تسریع در خط ریلی را از مطالبات مهم مردم استان بوشهر دانست و تاکید کرد: این طرح‌ها از نکات مهم برای توسعه استان بوشهر است که باید مسئولان توجه ویژه‌ای به آنان  داشته باشند.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به نرخ بیکاری در استان بوشهر افزود: متاسفانه نرخ بیکاری در استان بوشهر مقداری بالا است که باید مسئولان به  حل مشکلات اشتغال جوانان توجه ویژه کنند.