یک بیماری شبیه آنفلوانزا در بوشهر ۲ قربانی گرفت/بهداشت فردی جدی گرفته شود
یک بیماری شبیه آنفلوانزا در بوشهر ۲ قربانی گرفت/بهداشت فردی جدی گرفته شود

ندای استان:او عنوان کرد: دو مورد فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر گزارش‌شده است که نمونه برای آزمایش از نظر ابتلا به آنفلوانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال شده و هنوز پاسخ اعلام نشده است.

به گزارش ندای استان،دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: همه‌ساله با آغاز فصل پاییز بیماری‌های تنفسی نیز در بین مردم شیوع پیدا می‌کند، امسال فعالیت ویروس  آنفلوانزا در کشور ما زودتر شروع‌شده و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که طول مدت شیوع نیز طولانی‌تر شود و همچنین شدت بیماری‌زایی ویروس بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

او با بیان اینکه این نوع آنفلوانزا بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد، تصریح کرد: آنفلوانزا ویروسی غیرقابل‌پیش‌بینی است که بیشتر در فصل سرما رواج می‌یابد و تشخیص زمان بروز و شدت بروز آن در افراد دشوار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برخی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفلوانزا، گفت: شستشوی مرتب دست‌ها مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است. همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ چراکه ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

مراجعه ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفلوانزا

خواجه‌ئیان بیان کرد: تا کنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفلوانزا به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند که تاکنون در خصوص پنج مورد از بیماران جواب آزمایش‌های آن‌ها مثبت گزارش‌شده است

او عنوان کرد: دو مورد فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر گزارش‌شده است که نمونه برای آزمایش از نظر ابتلا به آنفلوانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال شده و هنوز پاسخ اعلام نشده است.

بهداشت فردی جدی گرفته شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: مردم برای پیشگیری از ابتلا و همچنین گسترش همه گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی بگیرند.

خواجه‌ئیان بیان کرد: افراد درصورتی‌که دچار این بیماری شدند در منزل استراحت کنند و از تماس نزدیک و دست دادن با دیگران بپرهیزند و حتما از ماسک یکبار مصرف استفاده کنند.

او هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند ضروری است واکسن آنفلوانزا را تهیه و تزریق کنند.