۸۰ شرکت خارجی و داخلی در جشنواره و نمایشگاه خرمای بوشهر مشارکت دارند‌
۸۰ شرکت خارجی و داخلی در جشنواره و نمایشگاه خرمای بوشهر مشارکت دارند‌

ندای استان:رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: ۸۰ شرکت خارجی و داخلی در نمایشگاه و جشنواره ملی خرما در بوشهر مشارکت دارند.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، محسن رشید فرخی عصر امروز در جمع فعالان تولید کنندگان استان‌های خرما خیز ایران با اشاره به تشکیل دومین جشنواره و نمایشگاه خرما در بوشهر اظهار داشت: هر چند فضای نمایشگاهی خرما در بوشهر در سال گذشته مطلوب بود ولی امسال این فضا چند برابر افزایش یافته است.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران از افزایش ۲ برابری شرکت کنندگان در نمایشگاه ملی خرما در بوشهر خبر دادو بیان کرد: علاوه بر تولیدکنندگان داخلی ۸۰ شرکت خارجی و داخلی در نمایشگاه ملی خرما مشارکت دارند.

وی با قدردانی از شرکت کنندگان داخلی و خارجی در نمایشگاه ملی خرما تصریح کرد: نمایشگاه‌ها پنجره‌های صادراتی هر کشوری محسوب می‌شوند چراکه پنجره‌هایی هستندکه  رو به کشورهای دیگر گشوده می‌شوند.

فرخی، با تاکید برتقویت نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی به ویژه خرما گفت: اگر این نمایشگاه‌ها تقویت شوند می‌توان زمینه توسعه صادرات محصولات افزایش داد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران، با بیان اینکه کشورهای مختلف، فعالان  اقتصادی را برای حضور در نمایشگاه‌ها تشویق می‌کنند افزود: تونس به عنوان هشتیمین تولید کننده خرما درجهان است  ولی در صنایع تبدیلی و صادرات اولین کشور است.

وی، با تاکید بر استفاده از تجربیات دیگر کشورها در زمینه افزایش صادرات محصولات خاطر نشان کرد: این موفقیت با تعامل بخش خصوصی و دولتی محقق می‌شود که باید همین الگو در ایران مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه اکنون متاسفانه دچار بحران کشورهای متخاصمی هستیم که قصد دارند جلو پیشرفت ایران را بگیرند تصریح کرد: مشکلات داخلی باید با تعامل یدیگر برطرف کنیم چراکه بسیاری از مشکلات داخلی به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و به مدیریت داخلی بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر هم با بیان اینکه این استان مبتکر برپایی نمایشگاه خرماست اظهار داشت: امسال مساحت محل برگزاری نمایشگاه با افزایش دو برابر نسبت به پارسال به ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع رسیده است.

مهرداد ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۶۵  مشارکت کننده در این نمایشگاه، افزود: ۶۱ درصد غرفه‌داران بومی و ۳۹درصد غیربومی هستند و همه استان‌های خرما خیز از جمله فارس و سیستان و بلوچستان و برخی نقاط دیگر کشور مانند قم و تهران در نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به نقش برگزاری نمایشگاه در افزایش توجه به محصول یا موضوعی خاص، بیان کرد: در نمایشگاه‌ها آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای موضوعی خاص ارائه می‌شود که تاثیر به سزایی در توسعه بازار محصول و حتی افزایش گردشگر دارد. درباره نمایشگاه خرمای بوشهر نیز باید گفت همین که امسال وسعت محل برگزاری نمایشگاه دو برابر شده نشان‌ می‌دهد که توانسته‌ایم به اهداف این نمایشگاه دست یابیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد: سال آینده نمایشگاه خرما و صنایع وابسته به صورت بین المللی برگزار شود.