علت تاخیر در تغییر نام فرودگاه بوشهر/بوشهر بدون بودجه فعالیت‌های فرهنگی
علت تاخیر در تغییر نام فرودگاه بوشهر/بوشهر بدون بودجه فعالیت‌های فرهنگی

ندای استان:کرمپور گفت: برای تغییر نام فرودگاه بوشهر باید پروسه بین‌المللی طی شود که زمان‌بر است و هنوز موافقت نشده است.

به گزارش ندای استان، عاطفه کرم پور ظهر امروز به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب در تاریخ،  اظهار داشت: اولین آیاتی که خداوند بر رسول خود نازل کرد، آیاتی در باب اهمیت کتاب بوده است که جایگاه بالای کتاب و کتاب‌خوانی را مشخص می‌کند.

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه در هفته کتاب بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری ۴۰ عنوان برنامه در استان بوشهر ابراز کرد: جلسه شورای فرهنگ با موضوع کتاب، برگزاری زنگ مطالعه در برخی مدارس، دیدار با ناشران، بازدید از کتابخانه شخصی آقای ایرانی، کارگاه نمایشنامه‌نویسی و اجرای شاهنامه‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در بوشهر است.

وی افزود: برگزاری نشست مدرسه کتاب محور و دانش‌آموز کتاب‌خوان در عالیشهر، اهداء کتاب به نابینایان و ایستگاه نظر، تبادل و نقاشی در دبیرستان سعادت، اردوی کتاب در روستای هلیله، اهدای کتاب تخصصی به حوزه علمیه، نشست تخصصی کتابداران و کتاب‌خوانان، نقد و بررسی کتاب در بوشهر و جشن کتاب در جزیره شیف شهرستان بوشهر از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در بوشهر است.

کرم پور اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ جشن کتاب در کانون‌های فرهنگی مساجد استان بوشهر برگزار خواهد شد و در این جشن‌ها به مناطق کمتر برخوردار نگاه ویژه‌ای صورت گرفته است.

راهیابی ۶ گروه تئاتر به جشنواره‌های کشوری

وی از اجرای بیش از ۶۰ تئاتر در شش ماه نخست سال جاری در استان بوشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ گروه تئاتر از استان بوشهر به جشنواره کشوری و بین المللی راه‌پیدا کرده‌اند.

وی از برگزاری جشنواره تئاتر استان بوشهر خبر داد و گفت: در این جشنواره  دو گروه گناوه، ۴ گروه از بوشهر، یک گروه از اهرم یک گروه و دو گروه از دیر از ۲۶ آبان تا ۱ آذرماه  در جشنواره استانی تئاتر باهم رقابت می‌کنند.

برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی در بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی ایران خبر داد و گفت: این جشنواره در اسفندماه سال جاری در بوشهر برگزار خواهد شد و  تاکنون ۱۸۳ اثر از ۴۸ کشور به دبیرخانه ارسال‌شده است.

علت تاخیر در تغییر نام فرودگاه بوشهر

کرمپور با اشاره به مصوبه بر زمین مانده تغییر نام فرودگاه بوشهر به شهید ابوتراب عاشوری، اظهار کرد: با توجه به اینکه نام این فرودگاه در شبکه هواپیمایی جهانی به نام بوشهر ثبت شده است،  برای تغییر نام فرودگاه بوشهر باید پروسه بین‌المللی طی شود که زمان‌بر است و هنوز موافقت نشده است.

بوشهر بدون بودجه فعالیت‌های فرهنگی

وی با اشاره به میزان اعتبارات فرهنگی تخصیص یافته به استان بوشهر، بیان کرد: بوشهر به همراه اصفهان تنها استان‌هایی هستند که فصل پنج استانی که مربوط به بودجه فعالیت‌های فرهنگی است را دریافت نکرده و میزان اعتبارات فرهنگی امسال نسبت به سال گذشته یک سوم تقلیل یافته است.

واکنش به فعالیت رسانه‌های بدون مجوز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص ساماندهی سایت‌های بدون مجوز، گفت: متاسفانه در آستانه انتخابات پیش رو،  رسانه‌های بدون مجوز به شیوه قارچ‌گونه‌ای رشد می‌کنند اما فرهنگ و ارشاد هیچ برخوردی نمی‌تواند با این رسانه‌ها داشته باشد و باید پلیس فتا و دادگستری به این قضیه ورود کنند.

مصوبه بر زمین مانده مجمتع فرهنگی عسلویه

وی در خصوص عدم تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه، بیان کرد: این پروژه تاکنون چهار پیمانکار تغییر داده و برای تکمیل پروژه نیاز به تامین اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی است که فقط ۱۵ میلیارد اختصاص یافته است و امیدواریم با همکاری و مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد و مجموعه پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها، بتوانیم این مجتمع فرهنگی و هنری را در آینده تکمیل کنیم.

 

 

منبع:فارس