تکلیف کالاهای ته لنجی را مشخص کنید/با بی عفتی برخورد کنید
تکلیف کالاهای ته لنجی را مشخص کنید/با بی عفتی برخورد کنید

ندای استان:امام جمعه کنگان گفت:از مقامات مسئول بویژه شورای تامین درخواست می کنم با مظاهر بی عفتی برابر قانون برخورد کنند.

به گزارش ندای استان به نقل از فارس،حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر به نشست علمای جنوب استان بوشهر با رییس دفتر ریاست جمهوری اشاره و اظهارداشت:  در این نشست یکی از مباحثی که به عنوان مطالبه جدی مردم مطرح نمودم موضوع اسکله کنگان به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که البته مسؤولان مربوطه اظهار داشتند گام های خوبی برای این مطالبه برداشته شده است.

امام جمعه کنگان به موضوع ته لنجی و کالای ملوانی اشاره کرد و گفت: کمتر از دو سال از عمر دولت باقی مانده و مردم نگرانند که مصوبات سفر اجرایی بر روی زمین بماند. مسؤولان مربوطه تکلیف مردم را مشخص کنند ته لنجی قاچاق است یا قاچاق نیست.

محمودی افزود: اگر قاچاق است چرا به ملوانان داده می‌شود و اگر نیست و از طریق قانون در اختیار ملوانان قرار می‌گیرد، چرا بعد از معامله بار آن را قاچاق حساب می‌کنند.

وی بیکاری جوانان و معضل اشتغال یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم بویژه جوانان بومی بیکار دانست و با انتقاد از تعدیل و اخراج نیروهای بومی خاطرنشان کرد: در برخی شرکت‌ها همانگونه که مکرر گفته شد، ماه‌ها حقوق کارکنان به‌ویژه کارگران را پرداخت نمی‌کنند که باید مراجع ذیصلاح با ورود جدی به این موضوع مانع تضییع حقوق شاغلین شوند.

امام جمعه کنگان به موضوع لزوم توسعه خدمات عام المنفعه شرکت های مستقر در منطقه بعنوان یک وظیفه ذاتی اشاره و عنوان کرد: در سفر مقامات کشوری و در سخنرانی‌ها بر این مهم تاکید می‌شود اما در عمل شرکت ها را محدود می‌کنند که این نوعی دوگانگی است که باید اصلاح شود.

محمودی بیان نمود: توجه به حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی به‌دلیل افزایش جمعیت، ضرورت حمایت از تیم‌ها و دسته‌جات ورزشی و ورزشکاران شهرستان بعنوان یک مطالبه به حق و نیز حمایت از مراکز و موسسات دینی و قرآنی و فرهنگی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

خطیب جمعه کنگان با تبریک میلاد پیامبر اعظم و هفته وحدت گفت: هفته وحدت یکی از ابتکارات و افتخارات نظام دینی است که موجب خنثی نمودن بسیاری از توطئه‌های دشمن شد.

وی به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: گام چهارم اقدامی در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و اروپا و نماد اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است و یاوه گویی‌های مقامات آمریکایی از جمله وزارت خارجه این کشور تاثیری در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی نخواهد داشت .

امام جمعه کنگان با انتقاد از وضعیت نامناسب مسافرین و گردشگران در ساحل به‌ویژه روزهای پایانی هفته گفت: از مقامات مسؤول به‌ویژه شورای تامین درخواست می‌کنم با مظاهر بی عفتی برابر قانون برخورد کنند.