هشدار برای بازگشت معضل صید ترال در «بندر دیر»
هشدار برای بازگشت معضل صید ترال در «بندر دیر»

ندای استان:خطیب جمعه بردخون به وضعیت صید و صیادی منطقه اشاره کرد و افزود: باز خبر می‌رسد که صید ترال در منطقه آغاز شده و زمینه بدبختی مردم و صیادان را فراهم می‌کند.

به گزارش ندای استان به نقل از فارس،حجت الاسلام محمّدجواد عاشوری در خطبه‌های نمازجمعه بردخون با بیان جایگاه ارتباط با امام زمان(عج) اظهار داشت: اعمال و رفتار، قطع رحم و دید و بازدیدها و تکبر و خودبرتر بینی بندگان موانع ظهور امام زمان(عج) است که باید تلاش کنیم این موانع برطرف شود.

امام جمعه موقت بردخون افزود: شب گذشته زلزله‌ای در بخشی از کشور واقع شد اما این اتفاق ممکن است در هر شهر و منطقه‌ای رخ دهد که ضرورت دارد برای پیشگیری از خسارات و تلفات اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: مرکز بهداشت و درمان بردخون بنای مستحکم و مناسبی ندارد و در برابر هر زلزله‌ای توان مقاومت ندارد، با توجه به اینکه سلامت در رأس امور و موضوعی مهم است و مردم آن را پناهگاه می‌دانند و بقیه کارها فرع است و اگر زمین لرزه‌ای واقع شود این ساختمان از بین می‌رود.

عاشوری با بیان اینکه احداث ساختمان بهداشت و درمان بردخون از مطالبات مهم مردم است، گفت: مسؤولان نسبت به ساخت بنای این مرکز از هر طریقی توجه کنند و ساختمانی مستحکم و مقاوم ساخته شود تا مردم حداقل به جایی مطمئن پناه ببرند.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به مناسبت‌های هفته ابراز داشت: ۱۸ آبان روز ملی کیفیت است اما کاش تقویم ملی کشور را شلوغ نمی‌کردند زیرا کالاهایی که تولید می‌شود و مهر استاندارد می‌خورد بدترین کیفیت را دارند مانند خودروسازها که دولت به آنان وام می‌دهد تا ورشکست نشوند.

وی ادامه داد: روز به روز کیفیت کمتر می‌شود و کمیت نیز کاهش می‌یابد اما قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند که ممکن است سازندگان به جایی وصل باشند و بهتر این است که روز ملی کیفیت از تقویم حذف شود زیرا به صورت عملی کیفیتی وجود ندارد.

امام جمعه موقت بردخون با اشاره به ۱۹ آبان مصادف با ۱۲ ربیع الاول و آغاز هفته وحدت عنوان کرد: با توجه به شرایط جهان اسلام و خاورمیانه روز به روز نیاز به وحدت بیشتری داریم که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در تقویت وحدت مسلمین نقش زیادی داشته  و پرچمدار وحدت در دنیای اسلام است.

عاشوری با گرامیداشت ۲۰ آبان سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم و ۱۶ ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تاریخ اسلام گفت: قوه قضاییه برخورد با مفسدان و مجرمان را آغاز کرده اما عده‌ای به تخریب و انتقاد از این قوه دست می‌زنند که با تدابیر رئدیس این قوه، سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی عملی خواهد شد.

خطیب جمعه بردخون به وضعیت صید و صیادی منطقه اشاره کرد و افزود: باز خبر می‌رسد که صید ترال در منطقه  آغاز شده و زمینه بدبختی مردم و صیادان را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد:  شب گذشته سه فروند لنج که به صید غیرقانونی ترال در اطراف بردخون مشغول بوده‌اند به دام صیادان و بسیج دریایی افتاده که از مقامات قضایی می‌خواهیم با این افراد که معیشت صیادان را نابود کرده‌اند، برخورد کنند زیرا در فصلی صید می‌کنند که ممکن است پشتوانه‌ای داشته باشند.

امام جمعه موقت بردخون خاطرنشان کرد: انتظار است افراد اصلی را دستگیر کنند زیرا مردم خسته شده‌اند و هیچ توجیهی را نمی‌پذیرند و امیدواریم قوه قضاییه با رأس هرم برخورد جدی کند تا بار دیگر شاهد این قضایا در منطقه نباشیم.