الماسی:حق اشتغال مردم شهرستان‎های جنوبی استان پایمال شده است
الماسی:حق اشتغال مردم شهرستان‎های جنوبی استان پایمال شده است

ندای استان:نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، عسلویه و جم درمجلس شورای اسلامی گفت: نقطه به نطقه این منطقه تحت تاثیر صنعت است ولی حق اشتغال به عنوان حداقل خواسته مردم شهرستان های جنوبی استان بوشهر پایمال شده است.

به گزارش ندای استان،سکینه الماسی روز پنج‌شنبه در نشست رئیس دفتر رئیس جمهوری با علما، روحانیون، و شوراهای شهرستان عسلویه افزود: امیدواریم با سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری روندی که مدیرعامل منطقه ویژه پارس برای اشتغال بومی ها در پیش گرفته با جدیت بیشتر ادامه یابد.

وی بیان کرد: آلودگی نفس مردم جنوب استان بوشهر را گرفته است که در این راستا انتظار است تدوین نهایی سند آخر کارگروه ملی عسلویه انجام شود تا مردم بتوانند از مزیت‎های آن بهره‌مند شوند.

الماسی ادامه داد: شیعه و سنی در شهرستان‎های جنوبی استان بوشهر مظهر عینی وحدت و زندگی برادرانه در کنار یکدیگر هستند.

وی افزود: در این منطقه همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس  که می‌تواند تاثیر خاص خود را داشته باشد وجود دارد با این وجود مردم منطقه وفاداری خود را به آرمان های ملی و اسلامی اثبات و با رهبری مقام معظم رهبری زیستی  همواره با وحدتی خلا ناپذیر را به نمایش گذاشته اند.

الماسی ادامه داد:  عملکرد استاندار بوشهر در خصوص انتصاب مدیران بانو که منجر به کسب رتبه نخست شده و همچنین در پروژه‌های گردشگری و بویژه طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ افتخاراتی قابل تقدیر برای این استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس با اشاره به اجرای ساخت اسکله تجاری کنگان عنوان کرد:  اعتبار پروژه اطاله موج شکن‌ها و توسعه حوضچه به سمت دریا اسکله کنگان به مساحت ۳۸ هکتار مصوب شده است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در فاز نخست برای اطاله اسکله و ساخت پسکرانه و در فاز دوم نیز ۴۵۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

الماسی افزود: با استعلام از سازمان بنادر و دریانوردی کشور مطالعات اسکله بزرگ شهرستان کنگان رو به اتمام است و روند اجرایی این پروژه عظیم حداکثر تا دهه فجر آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان عسلویه گفت: تلاش استاندار بوشهر و نگاه ویژه وی به جنوب استان بوشهر فضای خوب تعامل و همدلی را ایجاد کرده است.

عبدالنبی یوسفی افزود: امروز بیست و یکمین سفر استاندار کنونی بوشهر به شهرستان عسلویه است این که امر نشان از توجه ویژه وی به مسائل و مشکلات حوزه جنوب استان بوشهر است.

وی ادامه داد: در شهرستان عسلویه امنیت بسیار خوبی حاکم است که این مهم در سایه همدلی مسالمت آمیز شیعه و سنی در این منطقه فراهم شده است.

یوسفی عنوان کرد: شهرستان عسلویه در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های قابل توجهی دارد که زیرساخت های مورد نیاز این حوزه باید تقویت شود.