۷۰ درصد جمعیت تنگستان در روستاها ساکن هستند
۷۰ درصد جمعیت تنگستان در روستاها ساکن هستند

ندای استان:فرماندار تنگستان گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تنگستان در روستاها ساکن هستند.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، عبدالحسن رفیعی‌پور عصر چهارشنبه در نشست با دهیاران اظهار داشت: دهیاران با اقدام‌هایی که انجام داده‌اند نقش مهمی در تغییر چهره روستاها دارند.

وی افزود: دهیاران به‌عنوان خط مقدم تلاش‌های دولت در روستاها هستند ولی هنوز مشکلاتی در برخی از روستاها وجود دارد که امید می‌رود با همراهی و  تلاش بیشتر مردم و مسئولان برطرف شود.

رفیعی‌پور ادامه داد: امروز با تلاش و همراهی دهیاران چهره روستاهای شهرستان تغییرات بسیار محسوسی داشته و خدمات ارزشمندی به روستاییان در تمام زمینه‌ها ارائه شده است.

وی افزود: بر خلاف کشور و استان  ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تنگستان در روستاها ساکن هستند و می‌طلبد تلاش مضاعفی برای خدمت بیشتر به روستاها از سوی دولت صورت گیرد.

فرماندار تنگستان با اشاره  به اینکه ۶۹ دهیاری در تنگستان فعالیت دارند گفت: این شهرستان ۹۰ کیلومتر مرز آبی و بیش از ۵۳ هزار نفر روستانشین دارد.

وی یادآور شد: روستاهای شهرستان تنگستان دارای پتانسیل بالقوه‌ای در زمینه شیلات، گردشگری، کشاورزی و تجارت است و با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور اما با تامین اعتبار صورت گرفته برای اجرای پروژه‌های عمرانی مانند سد خائیز، راه‌های ارتباطی، راه آهن و اسکله‌ها اقدام‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

فرماندارتنگستان یادآور شد: در بحث اشتغال روستایی با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی امید می‌رود با تکمیل و اجرای طرح‌های تولیدی و خدماتی زمینه اشتغال بسیارخوبی در شهرستان برای متقاضیان اشتغال صورت گیرد.

وی گفت: دهیاری‌های شهرستان باید به فکر درآمد پایدار باشند و با استفاده از اعتبارات خود و تسهیلات اشتغالی زایی  ۵۰۰ میلیون تومانی که از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود نسبت به اجرای طرح های تولیدی اقدام که ضمن ایجاد اشتغال به درآمد پایدار دهیاری ها کمک کند.