کمک ۱۶ میلیارد تومانی خیرین بوشهری به مراکز نیکوکاری
کمک ۱۶ میلیارد تومانی خیرین بوشهری به مراکز نیکوکاری

ندای استان:مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: خیرین بوشهری بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کردند.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم مراکز نیکوکاری در کمک به نیازمندان اظهار داشت: مراکز نیکوکاری در راستای جذب خیران و مشارکت مردم محلات برای کمک به نیازمندان نقش مهم و تاثیر گذاری را دارند.

لطفی یکی از اهدف ایجاد مراکز نیکوکاری کمیته امداد را واگذاری امورات مردم به مردم و سرعت بخشیدن ارائه خدمات به نیازمندان عنوان کرد و افزود: مراکز نیکوکاری امداد محله‌هایی هستند که ایفاگر نقش کمیته امداد در دل محله‌ها در رسیدگی به نیازمندان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال است، گفت: این مراکز نیکوکاری در کنار ۱۹ اداره مستقل کمیته امداد، بیش از ۶ هزار خانوار نیازمند و مددجو را تحت حمایت خود قرار داده‌اند و در طول سال به صورت‌های مختلف کمک‌های نقدی و غیر نقدی را به آنها ارائه می دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت خوب این مراکز، بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی در نیمه نخست سال جاری از سوی مردم و خیران نیکوکار هم استانی جمع آوری شده و در اختیار مددجویان و دیگر نیازمندان غیر مددجو قرار گرفت.

لطفی تصریح کرد: کمک هایی که از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری می‌شود صرفا برای مددجویان کمیته امداد نیست و تمام نیازمندان منطقه را شامل می‌شود و با نظر خیران، نیکوکاران و معتمدان محلات این افرادشناسایی و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر کمک رسانی خوب خیران به کمیته امداد و مراکز نیکوکاری را نشانه ای از همراهی مردم در خدمات رسانی به محرومین در محلات عنوان کرد و از مردم و خیران نیکوکار درخواست کرد با همراهی بیشتر با مراکز نیکوکاری مشکلات نیازمندان محلات خود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد دخالتی در فعالیت های مراکز نیکوکاری محلات ندارد خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری وظیفه شناسایی و توانمندسازی نیازمندان هر محله و منطقه را بر عهده دارند و کمیته امداد تنها نقش پشتیبانی و نظارت را دنبال می‌کند.