نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی بوشهر برداشته شد
نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی بوشهر برداشته شد

ندای استان:رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی این شهر از همین هفته حذف شده است.

به گزارش ندای استان، ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به برگزاری نشست بررسی پروژه‌های آب و فاضلاب بوشهر گفت: با طرح‌های اجرا شده، نوبت بندی آب در محلات بهمنی، دواس، خواجه‌ها، میرعلمدار و مُخبُلند از این هفته برداشته شده است.
او ادامه داد: در نشستی که به میزبانی دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور شهردار، و مدیرعامل آب و فاضلاب استان داشتیم، ضمن اشاره به مصوبه شورای شهر در زمینه تبصره ۷ برای کمک اعتباری به نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر و همچنین همراهی شهرداری درخصوص مجوز‌های حفاری طرح نوسازی شبکه آب، اعلام شد که جیره بندی آب در محلات یاد شده حذف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر عنوان کرد: طبق تفاهم صورت گرفته، قرار است نوسازی شبکه آب در سایر محلات بوشهر با قوت ادامه یابد و انتظار داریم نوبت بندی آب در دیگر محلات نیز در آینده نزدیک حذف شود.

رئیس شورای شهر بوشهر بیان کرد: بوشهر تنها مرکز استانی است که نوبت بندی آب دارد، اما اکنون گام‌های امیدبخشی با مشارکت مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب برای بهبود این وضع در حال اجراست.

دهدار گفت: مصوبه پارسال شورای شهر در چارچوب تبصره ۷ به منظور مشارکت مشترکان در نوسازی شبکه آب که پرداخت معادل آن در تعهد وزارت نیرو است، جهش خوبی در نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر داشته و طبق قول مدیرعامل آب و فاضلاب استان، انتظار است تا سال ۱۴۰۰ نوبت بندی آب در مرکز استان برداشته شود.

او همچنین با اشاره به اتصال پایگاه هوایی به شبکه جمع آوری فاضلاب عنوان کرد: مقدمات اولیه و تزریق اعتبار این طرح شروع شده و انتظار داریم با حفاری‌هایی که شهرداری همکاری خواهد کرد، تا یک ماه آینده به نتیجه برسد، زیرا به طور قطع این اتفاق نقش موثری در بهبود شرایط زیست محیطی پیرامون پایگاه به ویژه ساحل بوشهر خواهد داشت.

رئیس شورای بوشهر همچنین با اشاره به مشکل قدیمی محدودیت توزیع آب در پایگاه هوایی بوشهر، ادامه داد: در این نشست قرار شد که با اجرای مخازن و توسعه شبکه، تا قبل از پایان سال توزیع آب میان ساکنان این پایگاه به صورت شبانه روزی شود.

 

منبع:روابط عمومی شورای شهر بوشهر