بوشهر| بدسوزی فلر پتروشیمی در پارس جنوبی سبب آلودگی هوای عسلویه شد
بوشهر| بدسوزی فلر پتروشیمی در پارس جنوبی سبب آلودگی هوای عسلویه شد

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به بدسوزی ‌یکی از پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی گفت: خروجی بدسوزی یکی از پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی سبب آلودگی شدید هوای عسلویه شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم،فرهاد قلی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  بررسی میزان آلایندگی هوای عسلویه در منطقه پارس جنوبی همواره مورد توجه قرار دارد اظهار داشت: پایش هوای محیطی در منطقه ویژه پارس جنوبی از طریق ایستگاه‌های مختلف در عسلویه، کنگان و منطقه ویژه پارس جنوبی مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های یاد شده وضعیت هوای محیطی، گازها و ذرات معلق در هوا را پایش می‌کنند گفت: وضعیت آلودگی و آلایندگی هوای شهرستان‌های عسلویه و کنگان به صورت شبانه‌روزی پایش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آلودگی هوای عسلویه به سبب بدسوزی یکی از مجتمع‌های پتروشیمی خبر داد و بیان کرد: خروجی بدسوزی یکی از پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی سبب آلودگی شدید هوای عسلویه شده است.

قلی‌نژاد از جلوگیری این بدسوزی در عسلویه خبر داد و تاکید کرد: بدسوزی این واحد تولیدی و صنعتی در پارس جنوبی ضمن ایجاد مشکلات زیست محیطی سبب آلودگی شدید هوا در عسلویه شده که با پیگیری‌های انجام شده اقدامات فوری و کنترلی با همکاری این واحد پتروشیمی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا چند ساعت آینده بر اساس اعلام متولیان پتروشیمی یاد شده این آلایندگی متوقف می‌شود خاطرنشان کرد: بدسوزی فلرها در منطقه پارس جنوبی یکی از مهمترین منابع آلاینده هوا در منطقه عسلویه و کنگان  محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تدوین سند کاهش آلودگی زیست محیطی در عسلویه و کنگان خبر داد و بیان کرد:  سند کاهش آلودگی هوای عسلویه و کنگان و راهکارهای اجرایی و فنی حذف و کاهش فلر تدوین شده و باید از سوی متولیان مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.

قلی‌نژاد تاکید کرد: هر گونه ایجاد فلرینگ و بدسوزی فلر در منطقه پارس جنوبی که سبب ایجاد آلودگی هوای کنگان و عسلویه  شود غیرقانونی است و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری‌های قضایی را انجام می‌دهد.