چرا به بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری نیاز داریم؟
چرا به بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری نیاز داریم؟

ندای استان:پرداخت سود تضمینی و سود مشارکتی به بیمه نامه های عمر از مزایای سرمایه گذاری بیمه نامه‌های عمر می‌باشد.

ندای استانصادق میرزایی،کارشناس تخصصی بیمه های عمر و سرمایه گذاری؛خیلی‌ها تصور می‌کنند بیمه عمر یعنی پولی را به سختی برای بازماندگانشان ذخیره کنند و بروند! برای همین است که تنها ١۵‌میلیون نفر ایرانی بیمه عمر دارند، اما در کشورهای توسعه‌یافته ضریب نفوذ بیمه عمر بسیار بالا و یکی از بیمه‌های رایج است.

در سال‌های گذشته بیمه عمر یک مفهوم را در ذهن ایرانی‌ها تداعی می‌کرد: بیمه‌ای که فقط پس از مرگ، پول سپرده‌گذاری را به خانواده مرحوم برمی‌گرداند. به همین دلیل است که شرکت‌های بیمه‌ای تلاش کرده‌اند برای تغییر این مفهوم در ذهن مردم عنوان بیمه را به زندگی تغییر دهند. اگر شما هم بدانید که این بیمه چه خدماتی به بیمه‌شدگان ارایه می‌دهد، بدون شک متوجه می‌شوید که این بیمه‌نامه را تا امروز خیلی دست‌کم گرفته بودید.

خلاصه بگویم اگر فردی بیمه‌نامه عمر داشته باشد، هم برای سال‌های بعد از خود سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کرده است و هم می‌تواند برای حوادثی که بار مالی زیادی را بر خانواده تحمیل می‌کند، چاره‌ای بیندیشد.

بیمه عمر ایجاد شد تا کسانی که بیمه تامین‌اجتماعی دارند یا ندارند و کسانی که بیمه تکمیلی دارند یا ندارند؛ بتوانند با پرداخ حق بیمه از مزایا و خدمات بیمه‌ای استفاده‌ کنند و درعین‌حال پولی که بابت حق بیمه می‌پردازند، در صندوقی ذخیره و بعد از پایان قرارداد به آنها با سود مضاعف و مرکب برگردانده شود.

مزایای بیمه عمر:

یکی از مهمترین مزایای بیمه عمر داشتن پوشش‌های بیمه‌ای در کنار سرمایه گذاری است که به صورت اندوخته بیمه‌ای برای وی تشکیل می‌شود، می‌باشد.
*دریافت وام بدون نیاز به ضامن از مهمترین مزایای بیمه عمر است که فرد بیمه شده می‌تواند بعد از پایان سال دوم بیمه نامه، تا ۹۰ درصد از اندوخته بیمه نامه را وام بگیرد. گرفتن وام از محل بیمه عمر نیاز به هیچ گونه ضامن و وثیقه بانکی نداشته و خود بیمه نامه، ضامن این وام می‌باشد.
*اگر فرد بیمه شده حتی بعد از پرداخت یک قسط از حق بیمه عمر فوت نماید، سرمایه فوت عادی و یا حادثی به اضافه اندوخته بیمه نامه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود. میزان سرمایه فوت ضریبی از حق بیمه پرداختی سالانه فرد می‌باشد که در زمان خرید بیمه عمر در جدول بیمه عمر کاملا مشخص بوده و شما می‌توانید میزان سرمایه فوت عادی و حادثی بیمه عمر را بررسی نمایید.
*انتخاب میزان حق بیمه پرداختی سالانه و انتخاب روش پرداختی حق بیمه در بیمه نامه عمر به انتخاب خود فرد می‌باشد و وی می‌تواند در طول مدت بیمه نامه میزان حق بیمه را افزایش یا کاهش داده و روش پرداختی را ماهانه و یا سالانه نماید.
*پرداخت سود تضمینی و سود مشارکتی به بیمه نامه های عمر از مزایای سرمایه گذاری بیمه نامه‌های عمر می‌باشد. این سود به صورت مرکب و روز شمار به حق بیمه‌ها و اندوخته بیمه نامه پرداخت می‌شود.
*معافیت مالیاتی بیمه نامه‌های عمر می‌تواند گزینه قابل توجهی برای همه افرادی باشد که می‌خواهند یک سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند.

*داشتن پوشش برای بیماری‌های خاص (سکته قلبی و مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن، انواع سرطان) می‌تواند از مزایای بیمه عمر باشد که فرد در طول داشتن بیمه عمر می تواند از این پوشش استفاده نماید.
*معافیت از پرداخت حق بیمه از پوشش‌های بیمه عمر است که تا پایان مدت بیمه نامه و دریافت سرمایه ازکارافتادگی و حتی مستمری در بیمه نامه‌های عمر می‌تواند پوشش بیمه‌ای ارزنده‌ای برای افراد شاغل باشد.