وضعیت رفاه و سطح معیشتی کارکنان شهرداری بوشهر ارتقا یابد
وضعیت رفاه و سطح معیشتی کارکنان شهرداری بوشهر ارتقا یابد

ندای استان: عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: وضعیت رفاه و سطح معیشتی کارکنان شهرداری بوشهر ارتقا یابد.

به گزارش ندای استان، اکبر توسلی صبح سه‌شنبه در نشست اعضای شورای شهر بوشهر خواستار  برنامه ریزی شهرداری برای استفاده از نیروی انسانی موجود در بدنه خود شد و اظهار داشت: بیش از ۱۰ ماه از فعالیت شهردار می‌گذرد و باید تاکنون اشرافیت کامل بر نیروهای انسانی شهرداری پیدا کرده باشد و توقع و انتظار این است که در بحث نیروی انسانی برنامه ریزی متفاوت تر و بهتری اعمال کند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال این یک ایراد بزرگ است که معمارانی توانمند در حوزه عمرانی شهرداری وجود داشته باشد و طراحی و مشاوره پروژه ها حتی با مبالغ  ۲۰ و یا ۳۰ میلیون تومانی، هم به شرکت های برون سازمانی داده شود و این نیروهای متخصص در شهرداری بیکار باشند.

توسلی بیان کرد: حتی در برخی موارد مشخص شده، شرکتی که مربوط به خانواده فلان معمار و یا فلان فرد شاغل در شهرداری است، طرف قرارداد با شهرداری شده است. واقعا اگر شهرداری قادر به استفاده از این نیروی انسانی نیست، دلیلی برای حضور و پرداخت حقوق به آنها وجود دارد؟ در این امر یک تجدید نظر صورت گیرد و از توانمندی‌های افراد متخصص و با تجربه در امور شهرداری بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیروی های انسانی شهرداری سرمایه آن دستگاه اداری هستند و تأمین رفاه و معیشت آنها از موارد پر اهمیت و ضروری است و از جمله مهمترین اولویت های شوراست که در این راستا مصوبه ای تحت عنوان دستورالعمل امور رفاهی کارکنان شهرداری که پیوست ضوابط بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری بوده توسط شورا تصویب و ابلاغ شده است لیکن با گذشت ۶ماه از سال تا کنون اجرایی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: بیمه تکمیلی نیروهای شهرداری که ذیل همان مسائل رفاهی است ماهیانه از حقوق پرسنل کسر می شود و با اطلاعی که بنده دارم به حساب دفتر کارگزار آن بیمه هم واریز  شده اما از بهمن ماه سال گذشته تا کنون بابت فاکتور و اسناد ارائه شده کارکنان هیچ وجوهی، بیمه مورد نظر پرداخت نکرده است.  در شرایط اقتصادی فعلی انتظار دارم شهردار این وضع را سر و سامان دهد.

وی ادامه داد: مقرر بوده شهرداری آیتم های رفاهی در بخش مربوط به کمک هزینه ها را اسرع وقت پرداخت نماید لیکن این موضوع تاکنون محقق نشده است.

توسلی بیان اینکه توجه مدیر به کارکنان سبب ایجاد انگیزه، روحیه و نشاط کاری می شود سلامت کاری را ارتقاء و موجب بهره وری و افزایش راندمان در سیستم می شود و انتظار نمی رفت شهرداری نسبت به این مهم کم توجهی داشته باشد از شهردار درخواست کرد با اهتمام، این لایحه را اجرایی کند.  در شورا از خدمات و لوایحی که سبب ارتقای رفاه و سطح معیشتی کارکنان شهرداری می شود حمایت می کنیم.

 

منبع:مهر