برخورد با ۱۳ مدیر متخلف مدارس استان/کمبود معلم داریم
برخورد با ۱۳ مدیر متخلف مدارس استان/کمبود معلم داریم

ندای استان:حسینی گفت:اگرچه حدود ۲۱۵۰ معلم برای سال تحصیلی جدید کمبود داریم، اما با اقداماتی که در دستور کار است، نمی گذاریم اول مهر کلاسی بدون معلم باشد.

به گزارش ندای استان، غلامحسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدایی ۴۵۰ و در متوسطه معادل ۱۷۰۰ معلم کمبود داریم که با اقداماتی نظیر جذب حق التدریس، خرید خدمت، سرباز معلم، نوبت دوم مدارس، خرید خدمت و برون سپاری (دو مورد آخر برای مقطع متوسطه) نمی گذاریم اول مهر کلاس درسی در استان بدون معلم بماند.

میانگین مدارس تخریبی بوشهر پایین تر از کشور

حسینی در پاسخ به سوالی درباره مدارس تخریبی استان بیان کرد: ۹ درصد فضاهای آموزشی بوشهر تخریبی است، درحالی که این شاخص در کشور ۳۰ درصد می باشد و از میانگین کشوری پاییین تر هستیم که امیدواریم بخشی از پروژه هایی که در دست اجرا داریم، تا قبل از مهر تکمیل شده و با بهبود شرایط اعتباری کشور، احداث سایر پروژه های ناتمام هم تسریع گردد.

قطعا مدرسه نیروگاه اتمی  اختصاصی نمی شود

سرپرست آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوالی درباره ابهامات پیرامون مجتمع آموزشی شهدای نیروگاه اتمی در چهار راه فضیلت بوشهر که زمین آن از شهر بوده ولی نیروگاه برای اختصاصی کردن آن تلاش دارد، اظهار داشت: این مدرسه به سال تحصیلی جدید نمی رسد و طبق قولی که نیروگاه اتمی داده، امیدواریم تا دهه فجر تکمیل و به بهره برداری برسد.

حسینی افزود: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر اینکه این مجتمع آموزشی به مدرسه ای شاخص و برتر با هدف ارایه خدمت به آحاد جامعه بوشهر باشد، این اطمینان وجود دارد که استان نگاه و همتش بر این است که اینجا به پهنه جغرافیایی بوشهر خدمات دهد و قطعا ذهنیتی درباره بهره برداری اختصاصی از آن رخ نمی دهد.

معرفی ۱۳ مدیر مدرسه به هیات تخلفات اداری

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست خبری در پاسخ به سوالی پیرامون گلایه مکرر والدین دانش آموزان درخصوص اخذ وجه اجباری هنگام ثبت نام با وجود اینکه مسئولان آموزش و پرورش آن را تخلف می دانند، بیان کرد: هنوز روی این حرف مان هستیم که دریافت هرگونه وجهی بصورت اجباری در زمان ثبت نام دانش آموزان تخلف است و اگر کمکی هم برای اداره مدرسه نیاز است تا کمبود سرانه ها جبران شود، باید با تصمیم انجمن اولیا و مربیان مدرسه و در طول سال تحصیلی به صورت اختیاری باشد.

عبدالله روشن ادامه داد: براساس گزارش های مستندی که از دریافت وجه اجباری در زمان ثبت نام به ما رسیده، ۸ مدیر مدرسه در مرکز استان و ۵ نفر هم در شهرستان ها به هیات تخلفات اداری معرفی شده و تصمیم گیری در صلاحیت این هیات است، ضمن اینکه در سال گذشته مواردی از عزل مدیر مدرسه را به این دلیل داشته ایم.

روشن درباره اینکه به نظر می رسد حجم گلایه های مردمی درباره این مشکل بالاتر از این تعداد مدرسه است، بیان کرد: ملاک ما مستند بودن گزارش های دریافتی است، چرا که بعضا مدیر مدرسه می گوید دریافت این کمک بصورت اختیاری بوده و والدین دانش آموزان نیز اصراری بر اجباری بودن دریافت آن ندارند، ولی قطعا اگر این تخلف مستند باشد، برای ارسال پرونده مدرسه مدرسه به هیات تخلفات اداری کوتاهی نمی کنیم و می تواند به درج در پرونده تا تغییر مدیر منجر شود.

به گفته وی، واقعیت این است که سرانه های مدارس که با تاخیر پرداخت می شود، کفاف هزینه های تعمیرات و نگهداری امکانات مدرسه را نمی دهد، از این رو مدارس در طول سال تحصیلی نیاز به کمک های اختیاری والدین و خیرین دارند، اما اجبار برای کمک به مدرسه تخلف است.

طلب ۷۳ میلیاردی بازنشسته ها از آموزش و پرورش

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش بوشهر نیز درخصوص معوقات فرهنگیان استان گفت: ۷۳ میلیاردتومان پاداش خدمت فرهنگیان و ۲۲ میلیاردتومان هم مربوط به حق التدریس مانده که تلاش داریم تا ماه آینده حق التدریسی ها پرداخت شود، درباره بازنشسته ها نیز وزارتخانه با جدیت پیگیر اعتبار برای این مهم است.

غلامرضا دانش فر درباره طرح رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق آنها نیز گفت: برای اجرایی صحیح این طرح به ۱۲ هزار میلیاردتومان نیاز است، ولی آنچه به آموزش و پرورش قول داده شده و می تواند روی آن برنامه ریزی کند، ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیاردتومان است که براساس اعلام سرپرست وزارتخانه، قرار است از مهرماه اجرایی و منجر به افزایش در حقوق فرهنگیان شود.

هیچ اجباری برای تعویض سالانه لباس فرم دانش آموز وجود ندارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز اظهار داشت: در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و طرح‌های متنوعی را در دست اجرا داریم.

سیروس فتحی با اشاره به اجرای طرح نماد طی سه سال اخیر خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری دستگاه‌های موثر در سطح کشور و استان بوشهر در دست اجرا است و یک سامانه طراحی شده که افراد دچار آسیب را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد، تصریح کرد: دانش‌آموزان فقط بخشی از وقت خود را در مدرسه و در اختیار آموزش و پرورش هستند و باید همه دستکاه‌ها پای کار باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: تلاش داریم که آسیب‌ها را کنترل و محدود کنیم که کار بسیار پیچیده‌ای است و باید بتوانیم افراد دچار آسیب را شناسایی و درمان کنیم.

وی در ارتباط با انتقادهای صورت گرفته برای تغییر لباس فرم دانش‌آموزان نیز گفت: هر دانش‌آموز می‌تواند در صورت نیاز سه سال از لباس فرم مدرسه خود استفاده کند و هیچ اجباری در خرید لباس جدید نیست. رنگ لباس هم در اختیار مدارس است.