اول کارگران خدمات شهری حقوق می گیرند بعدا پرسنل اداری
اول کارگران خدمات شهری حقوق می گیرند بعدا پرسنل اداری

ندای استان: شهردار گناوه گفت:به امورمالی شهرداری اعلام کرده ام تا زمانی که مطالبات کارگران خدمات شهری پرداخت نشده، از پرداخت مطالبات کارمندان خودداری شود.

به گزارش ندای استان،گناوه در شمال استان بوشهر به خاطر داشتن ظرفیت‌های متعدد و متنوع به عنوان یکی از نقاط دیدنی و گردشگرپذیر استان بوشهر و جنوب کشور محسوب می‌شود.

برخورداری از بازارهای متنوع با قیمت مناسب، ساحلی زیبا و دیدنی و همچنین ظرفیت‌های مناسب در حوزه گردشگری خصوصا گردشگری دریایی، همواره میزبان خیل عظیم گردشگران است.

علاوه بر حضور گردشگران، گناوه از شهرهای بزرگ استان بوشهر است و نیاز است که در حوزه شهری نگاهی ویژه به این شهر صورت گیرد و خدمات مورد نیاز شهروندان در زمان مناسب ارائه شود.

شهرداری نقش مهمی در خدمات دهی به مردم شهر دارد و بخش خدمات شهری بیشترین ارتباط را مردم داشته و خدمات این بخش به صورت مستمر مورد نیاز مردم است.

مدتی است که وضعیت پیمانکار خدمات شهری شهردار گناوه اکنون بلاتکلیف است و تعدادی از کارگران و فعالان حوزه خدمات شهری گناوه با مشکلاتی روبرو هستند و نیاز است که نسبت به تعیین تکلیف پیمانکار این بخش اقدام شود.

بلاتکلیفی خدمات شهری به ضرر کارگران

مسئول خدمات شهری شهرداری گناوه در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: کارگران خدمات شهری با همه مشکلاتی که دارند بخاطر  شهر با تمام وجود فعالیت و خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند.

مجتبی خرم آبادی با اشاره به برخی مشکلات ناشی از بلاتکلیفی پیمانکار خدمات شهری در این شهر خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی پیمانکار، بیش از همه به ضرر کارگران خدمات شهری است.

وی ادامه داد: تاخیر در پرداخت حقوق و کاهش اضافه‌کاری‌ها، وجود مشکلات در ماشین آلات شهرداری، کمبود نیرو خدماتی در شهرداری، پیگیری بیمه کارگران و همکاری شهروندان در زمینه نظافت شهری از جمله مطالبات کارگران است.

پرداخت حقوق کارگران

سید جواد حسینی حقیقی شهردار گناوه اظهار داشت: خدمات شهری مهمترین بخش شهرداری و کارگران آن عزیزترین نیروهای ما هستند چرا که اگر تمام محلات را زیر پروژه های عمرانی ببریم وقتی شهر نظافت کافی را ندارد به مسئولیتمان عمل نکرده ایم.

وی افزود: با وجود برخی ممنوعیت ها و با مسئولیت خودم، حقوق خردادماه خدمات شهری را پرداخت کرده‌ایم و حقوق تیرماه نیز به حساب کارگران عزیز واریز می شود.

شهردار گناوه بیان کرد: درحال بررسی لیست اضافه کاری ها هستم و کسانی که مستقیما به پاکسازی خیابان ها و کانال ها و جمع آوری زباله ها مشغول هستند بیشتر از سایر نیروهای اداری و خدمات شهری اضافه کار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: از این به بعد تا زمانی که کارگران خدمات شهری حقوق نگرفته اند حقوق پرسنل اداری پرداخت نمی شود.

پیمانکار تعیین تکلیف می شود

حسینی حقیقی ادامه داد: به امورمالی شهرداری  اعلام کرده ام تا زمانی که مطالبات کارگران خدمات شهری پرداخت نشده، از پرداخت مطالبات کارمندان خودداری شود.

شهردار گناوه با بیان کرد: وضعیت پیمانکار خدمات شهری تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف می شود و ظرف یک ماه آینده تغییرات چشمگیری در وضعیت ماشین آلات خدمات شهری بوجود می آید.

وی گفت: طی قراردادی ۷۰۰ میلیون تومانی با تعمیرکاران، ۱۲ خودرو درحال تعمیر است و خودروهای جدید نیز به ناوگان خدمات شهری افزوده می شوند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از رانندگان نقلیه و خدمات شهری در بخش اداری مشغول به کار شده بودند که طی برنامه ساماندهی و ایجاد انضباط اداری، برخی از آن ها را به مجموعه خدمات برگردانده و این تغییرات را تا زمان ساماندهی کامل مجموعه اداری ادامه می دهیم.