تغییر۱۳ مدیر در جم/کم‌کاری وزارت‌نیرو در تکمیل انتقال آب دریا به «جم»/شورا با پول شخصی به سفر خارج رفته اند
تغییر۱۳ مدیر در جم/کم‌کاری وزارت‌نیرو در تکمیل انتقال آب دریا به «جم»/شورا با پول شخصی به سفر خارج رفته اند

ندای استان:حسینی گفت:اکنون این پروژه تکمیل نشده و تعلل در تامین مالی اعتبارات این پروژه عاملی بوده تا روند تکمیل پروژه به تاخیر منجر شود.

به گزارش ندای استان، محمد حسینی امشب در مراسم تجلیل از خبرنگاران که با حضور برخی از مسؤولان و خبرنگاران سایت‌های محلی و نمایندگان خبرگزاری‌های کشوری در فرمانداری جم برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره عبدالمجید موحدی خبرنگار فقید سایت چگاسه شهرستان جم و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهم و تاثیرگذاری در راه توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای ایفا می‌کنند.

فرماندار شهرستان جم افزود: خبرنگاران در راه معرفی شهرستان و نیروهای انسانی و رفع مشکلات تلاش کنند و زمینه افزایش همدلی را رقم بزنند. خیلی خوشحالم که یک بانو به عنوان سردبیر آوای بوشهر (آوای جم سابق) در بین خبرنگاران فعالیت می‌کند و باید زمینه حضور بیشتر بانوان به عنوان خبرنگار در جم را فراهم کرد.

۱۳ تغییر مدیر در جم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ضعف شدید مدیران ادارات دولتی در جم، ابراز کرد: تمام مدیران در طول شبانه‌روز باید پاسخگوی خبرنگاران باشند و از زمانی که فرماندار جم شده‌ام ۱۰ مدیر را تغییر داده و سه تغییر نیز در فرمانداری رقم خورده و قطعا با مدیران کم‌کار برخورد می‌شود.

وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال پروژه انتقال آب دریا به جم عمل نکرد

حسینی با اشاره به یکی از مشکلات جدی شهرستان جم، خاطرنشان کرد: حوزه آب شهرستان جم از سال‌ها قبل با استفاده از سفره زیرزمینی تأمین می‌شده است و همین موضوع ضرورت بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از پروژه خط انتقال آب دریا به جم را افزایش می‌دهد.

وی افزود: پروژه خط انتقال آب دریا به جم باید دو سال قبل به بهره‌برداری می‌رسید اما به دلیل اینکه وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرد اکنون این پروژه تکمیل نشده و تعلل در تامین مالی اعتبارات این پروژه عاملی بوده تا روند تکمیل پروژه به تاخیر منجر شود.

اعتبارات جم از سفر رئیس جمهور از صفر به ۱۰۴ میلیارد تومان تغییر یافت

رئیس شورای اداری شهرستان جم با اشاره به فشار رسانه‌ها در خصوص اعتبارات صفر ریاست جمهوری، گفت: سهم صفر درصدی شهرستان جم از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ۱۰۴ میلیارد تومان تغییر کرد و به‌زودی شاهد تخصیص این اعتبارات خواهیم بود که اکثر این پروژه‌ها در حوزه آموزش و پرورش و آبخیزداری است.

اعضای شورای اسلامی شهر جم با پول شهرداری به سفر خارج از کشور نرفته‌اند

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر پنهانی اعضای شورای اسلامی شهر جم به خارج از کشور بیان کرد: مصوبه‌ای در خصوص هزینه شهرداری برای سفر اعضای شورای اسلامی شهر جم به فرمانداری نرسیده و اعضا شورا به صورت شخصی به این سفر خارج از کشور رفته‌اند.

بخشدار ریز تغییر می‌کند

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر جابه‌جایی بخشدار ریز شنیده می‌شود، ابراز کرد: وزارت کشور برای ورود نیرو به عنوان بخشدار به شدت سخت‌گیری می‌کند و بخشدار ریز درخواست جابه‌جایی داشته و اگر فردی توانمند که از نیروهای وزارت کشور در جم باشد قطعا برای بخشداری استفاده خواهیم کرد و پیگیر آن هستیم.

 فرودگاه جم از رده خارج نمی‌شود

این مقام مسؤول در خصوص فرودگاه توحید جم نیز گفت: فرودگاه از سال ۹۴ پروازی در آن شکل نگرفته و پیگیری‌های فراوانی برای حل مشکل داشته‌ایم و این فرودگاه از رده خارج نمی‌شود و به عنوان پدافند غیر عامل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دلیل گرانی جم نبود اداره تعزیرات است

فرماندار شهرستان جم با اشاره به برخی گرانی‌ها در جم تاکید کرد: متأسفانه فاصله طبقاتی میان مردم و ساکنان شهرک‌های مسکونی جم وجود دارد و نبود اداره تعزیرات در جم سبب شده تا مشکلاتی در حوزه گرانی به وجود بیاید. پیگیری‌هایی برای افتتاح اداره تعزیرات انجام شده که امیداوریم نتیجه‌بخش باشد.

افتتاح شهرداری بهارستان در هفته دولت

وی با اشاره به شهر جدید شهرستان جم عنوان کرد: بهارستان به شهر ارتقا یافته و در هفته دولت مجوز شهرداری بهارستان نیز صادر می‌شود و شاهد افتتاح شهرداری در این شهر نوپا خواهیم بود تا یکی از دغدغه‌های مهم مردم این منطقه رفع شود و شاهد ارائه خدمات بهتر به اهالی باشیم.

حسینی با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی سال ۹۸ شهرستان جم پروژه‌های مختلف با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان تعریف شده است، تصریح کرد: هدف این اعتبار در ابتدا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اولویت‌دار هفته دولت و دهه فجر و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران است.

وی ادامه داد: در هفته دولت سال جاری ۳۲ پروژه با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۷ پروژه با اعتبار ۴ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

افتتاح هتل شهرداری جم در هفته دولت

فرماندار جم به پروژه‌های شاخص هفته دولت اشاره کرد و گفت: هتل شهرداری جم با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از مشکلات شهرستان جم برای میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر را رفع می‌کند، همچنین زمین چمن مصنوعی بزرگ شهر بهارستان، ساختمان اداری مجتمع فرهنگی شهید صافی ، میدان و پل بهرباغ نیز افتتاح می‌شوند.

۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در جم در دست اجرا است

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان جم در حال اجرا است، تصریح کرد: سد سرچشمه(باغان)، ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب دریا به جم، ۸۰ کیلومتر راه، ۲۰ مدرسه، پنج سالن و هشت زمین چمن مصنوعی بخش بزرگی از این اعتبارات است.

اشتغال ۷۰۰ نفر با راه‌اندازی ناحیه صنعتی در جم

وی از آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی در زمینی ۱۵ هکتاری در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این ناحیه صنعتی سبب اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند و پروژه‌ای مهم برای شهرستان جم محسوب می‌شود که محل آن در نزدیکی تپه چگاسه می‌باشد.

 

منبع:فارس