استخدام  ۷۸۶ نفر در آموزش و پرورش استان بوشهر+جزئیات
استخدام  ۷۸۶ نفر در آموزش و پرورش استان بوشهر+جزئیات

ندای استان:اؤدری گفت:استان بوشهر ۲.۵ درصد از این تعداد که معادل ۴۱۴ نفر است را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ندای استان، حمدالله اژدری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد سهمیه عنوان شده، ۴۱۴ نفر در استخدام آزاد و ۳۷۲ نفر در دانشگاه فرهنگیان می‌توانند جذب آموزش و پرورش استان شوند.

وی به مجوز ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفری استخدام آزاد آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: استان بوشهر ۲.۵ درصد از این تعداد که معادل ۴۱۴ نفر است را به خود اختصاص داده است.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: طبق برنامه ریزیآموزش و پرورش استان، بیشترین تعداد سهمیه در نظر گرفته شده در آموزش ابتدایی فعالیت خواهند کرد.

اژدری تصریح کرد: ۲۰۷ آموزگار ابتدایی، ۱۸ دبیر، ۳۵ هنرآموز، ۳۴ مربی پرورشی و مشاور و همچنین ۲۰ معلم تربیت بدنی و مراقب سلامت از نیازسنجی تعیین شده سهمیه استخدام آزاد آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس رأی دیوان عدالت اداری بومی گزینی از شرایط پذیرش استخدام آزاد حذف شده است یادآور شد: از ۴۱۴ سهمیه اختصاصی آموزش و پرورش استان ۲۴۸ مرد و ۱۶۶ زن خواهد بود.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین به سهمیه ۳۷۲ نفری دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۲۲۲ نفر آموزگار ابتدایی، ۸۱ دبیر، ۴۰ نفر مربی پرورشی و تربیت و همچنین ۱۴ هنرآموز خواهد بود که ۱۲۲ نفر آن مرد و ۱۰۰ نفر آن زن تعیین شده است.

اژدری با بیان اینکه برای استخدام در دانشگاه فرهنگیان کسب نمره علمی ۶۵۰۰ الزامی است، اضافه کرد: شرایط بومی گزینی بر اساس ضوابط قطب بندی و ضرایب اختصاص داده شده به نیروهای بومی در جذب نیروهای دانشگاه فرهنگیان لحاظ خواهد شد.

وی به زمان برگزاری آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: زمان دقیق ثبت نام و برگزاری آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد و افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیر زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشند.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: نبود ظرفیت خوابگاهی مناسب برای دانشگاه فرهنگیان استان، سهمیه اختصاصی استان در دانشگاه فرهنگیان را کاهش داده است و نیاز به همراهی مسؤولان استانی در حل این مشکل است.