پیچیدگی فرایند اداری در بخش‌های مختلف از تحریم‌ها بدتر است
پیچیدگی فرایند اداری در بخش‌های مختلف از تحریم‌ها بدتر است

ندای استان:استاندار بوشهر خواستار تسهیل در روند صادرات محصولات استان بوشهر شد و گفت: پیچیدگی فرایند اداری در بخش‌های مختلف از تحریم‌ها بدتر است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند بعدازظهر چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در زمینه‌های مختلف است که باید زمینه تقویت صادرات در استان فراهم شود.

وی تقویت زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: باید زمینه برای تردد کشتی‌های تجاری و بزرگ در بندر بوشهر فراهم شود و این بندر برای ورود کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تن آماده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه توسعه صادرات و واردات دریایی نیازمند تقویت بنادر است، تصریح کرد: به خاطر شرایط جدید اقتصادی که دشمن ایجاد کرده است، میزان تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال قبل تغییر یافته است.

تقویت صادرات

وی توسعه صادرات محصولات استان بوشهر را نیازمند تشکیل کارگروه تخصصی برای ارائه راهکاهای لازم دانست و بیان کرد: راهکارهای لازم برای افزایش صادرات محصولات استان بوشهر در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

گراوند با تاکید بر لزوم تسریع در ارائه خدمات در بخش اداری و کاهش بروکراسی، اضافه کرد: پیچیدگی فرایند اداری در بخش‌های مختلف هیچ مبنای کارشناسی ندارد که از تحریم‌ها بدتر است.

وی تسریع در صادرات و واردات، تخلیه و بارگیری کالا از بنادر استان بوشهر را ضروری دانست و ادامه داد: رعایت استانداردها در صادرات محصولات ضرری است تا شاهد پذیرش محصول و مقبولیت آن در بازارهای جهانی باشیم.